Uygulamaya git

Dersler

Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Yanıtları

1

0

A

Asel

23.11.2025

Tarih

tarih 1. donem 1. yazili

31

23 Kas 2025

9 sayfa

Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Yanıtları

A

Asel

@asel_5rk12

Tarih, geçmişte yaşanan insan faaliyetlerini yer ve zaman göstererek, sebep-sonuç... Daha fazla göster

Page 1
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
1 / 9
# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarih Öğrenmenin Bireye ve Topluma Faydaları

Tarih dersi sadece geçmişi öğrenmek değil, milli bir bilinç kazanmanın da anahtarıdır. Tarih sayesinde bir milletin ortak duygu ve düşüncelerine dayalı milli bilinç gelişir.

Tarih öğrenmek bize bireysel olarak büyük faydalar sağlar. Öncelikle bilinç ve kimlik kazandırır. Geçmişten ders alıp geleceği planlamayı öğretir. Ayrıca tarihsel empati kurabilme, olayları sorgulama ve yorumlama becerilerimizi geliştirir. Bunların yanında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerimize de katkı sağlar.

Toplum açısından bakıldığında tarih, milletlerin hafızası görevini görür. Aidiyet duygusunu ve vatandaşlık bilincini güçlendirir. Milli birlik ve beraberliği pekiştirerek, kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılmasını sağlar.

Dikkat! Atatürk'ün de dediği gibi: "Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır."

Milli ve toplumsal kimliğimizin oluşmasında birçok etken rol oynar. Bunların başında dil gelir. Ayrıca tarih birliği, dini inanışlar, devlet yapıları, coğrafi birliktelik, musiki ve ülkü birliği de kimliğimizin şekillenmesinde önemlidir.

Tarihi eserlerimiz ve kahramanlarımız bize ilham verir. Süleymaniye'de Bayram Sabahı şiirini anlamamız, İstiklal Harbi'nde mermi taşıyan kadınlarımızın fedakârlığını bilmemiz, Çanakkale ruhunu hissetmemiz hep tarih bilgimizle mümkün olur.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihin Doğası

Tarihi diğer bilimlerden ayıran bazı özellikler vardır. Tarih bir beşeri bilimdir ve insanın geçmişteki faaliyetlerini inceler. Tarihi olaylar tekrarlanamaz, dolayısıyla bu alanda deney ve gözlem yapılamaz. Bu nedenle tarihte kesin bilgiye varmak çok zordur.

Tarih, geçmişteki insan faaliyetlerini yer ve zaman göstererek, sebep-sonuç ilişkisi içinde, belgelere dayanarak ve objektif (tarafsız) bir şekilde inceleyen sosyal bir bilim dalıdır. Tarih bilimi insanların yaşayışlarını, siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik yapılarını, devletlerin birbiriyle ilişkilerini inceler.

İyi bir tarihçi bilimsellik, nesnellik ve tarafsızlık ilkelerine bağlı kalmalıdır. Belgelere dayanmalı, olayları gerçekleştiği yer ve zamanın koşullarına göre değerlendirmelidir. Tarihi olayları bütün yönleriyle ele almalı ve dönemin şartlarına göre yorumlamalıdır.

Tarihi araştırmalarda objektifliği sağlamak için belirli kriterlere dikkat edilmelidir. Araştırmalar belgelere dayandırılmalı, olayın geçtiği yer ve zamanın koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Olayın üzerinden belli bir zaman geçmesi, araştırmanın olayın geçtiği yerde yapılması ve yardımcı bilim dallarından yararlanılması da önemlidir.

Hatırla: Tarih biliminde "metefor" ve "analoji" yöntemleri kullanılır. Metefor, olayları benzetmeler kullanarak anlatırken; analoji ise bilinmeyen bir olguyu bilinen olgulara benzetmektir.

Tarihte olay ve olgu kavramları birbirinden farklıdır. Olay başlangıcı ve bitişi belli olan, somut, özgün ve tekrarlanamaz niteliktedir. Olgu ise başlangıç ve bitişi belli olmayan, soyut, genel ve tekrarlanabilir süreçlerdir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihin Konusu

Tarihin konusu temelde dört ana unsurdan oluşur: İnsan, olay, olgu ve tarihi eserler. Geçmişteki insan faaliyetleri tarihin ana konusudur. İnsanı etkileyen deprem, göç gibi doğa olayları da tarih biliminin kapsamındadır.

Tarihî olaylar başlangıcı, bitişi, yeri ve zamanı belli olan somut, özgün ve tekrarlanamayan gelişmelerdir. İstanbul'un Fethi, Kurtuluş Savaşı gibi. Tarihî olgular ise başlangıcı ve bitişi belli olmayan, soyut ve tekrarlanabilir süreçlerdir. Milliyetçiliğin yayılması, Türklerin Müslüman olması buna örnek verilebilir.

Tarihî olaylar ve olgular siyasi, ekonomik, askeri, kültürel, sosyal ve dini açılardan incelenebilir. Her birinin kendine özgü özellikleri vardır:

  • Siyasi olaylarda devletlerin kurulması, yıkılması, yönetim değişiklikleri
  • Ekonomik olaylarda para, ticaret, sanayi devrimleri
  • Askeri olaylarda savaşlar, düzenli ordular
  • Kültürel olaylarda yazı, alfabe, sanat ve edebiyat
  • Sosyal olaylarda göçler ve yaşam biçimleri
  • Dini olaylarda dinlerin doğuşu ve yayılması ele alınır

Bunu biliyor muydun? İnsanlar tarihi olayları takip edebilmek için farklı takvim sistemleri geliştirmişlerdir. Bu takvimler ya ay ya da güneş yılı esasına dayanır.

Ay yılı takvimi, ayın dünya etrafında 12 kez dönüşünü (354 gün) esas alır ve ilk kez Sümerler tarafından kullanılmıştır. Güneş yılı takvimi ise dünyanın güneş etrafında bir kez dönmesini (365 gün 6 saat) esas alır ve ilk olarak Mısırlılar tarafından geliştirilmiştir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Türklerin Kullandığı Takvimler

Türkler tarih boyunca farklı takvimler kullanmışlardır. Bu takvimlerin her birinin kendine özgü özellikleri bulunmaktadır.

12 Hayvanlı Türk Takvimi, Türklerin kullandığı ilk takvimdir. Bu takvim güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 5 saat olarak kabul edilir. Bu takvimde yıllar hayvan adlarıyla isimlendirilmiştir. Yılbaşı 21 Mart (Nevruz) olarak kabul edilir. İslamiyet öncesi Türk devletleri tarafından kullanılmıştır.

Hicri Takvim, Türklerin en uzun süre kullandıkları takvimdir. Ay yılı esaslıdır ve bir yıl 354 gündür. Bu takvimin başlangıcı Hz. Muhammed'in Mekke'den Medine'ye hicretidir (622). Hz. Ömer zamanında hazırlanmıştır. Dini gün ve ayların belirlenmesinde kullanılır. Muharrem, Safer, Rebiyülevvel, Rebiyülahir, Cemaziyelevvel, Cemaziyelahir, Recep, Şaban, Ramazan, Şevval, Zilkade ve Zilhicce ayları bulunur.

Celali Takvim, Büyük Selçuklu Devleti tarafından hazırlanmıştır. Sultan Melik Şah döneminde Ömer Hayyam tarafından düzenlenmiştir. Güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 6 saattir. Mali (ekonomik) alanda kullanılmıştır. İran takvimi örnek alınmıştır ve başlangıcı Nevruz (1079) olarak kabul edilir.

İlginç Bilgi: Rumi Takvim Osmanlı Devleti tarafından hazırlanmış ve Bizans etkileşimi görülmüştür. Özellikle maaş, vergi ve ticaret gibi mali işlemlerde kullanılmıştır.

Miladi Takvim ise günümüzde tüm dünyada yaygın olarak kullanılan takvimdir. Güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 6 saattir. Başlangıcı Hz. İsa'nın doğumu kabul edilir. Ülkemizde 1 Ocak 1926'dan itibaren kullanılmaktadır. İlk olarak Mısırlılar bulmuş, İyonlar ve Yunanlılar geliştirmiş, son şeklini ise Romalılar vermiştir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihin Dönemlendirilmesi

Tarihi dönemler, insanlık tarihini daha kolay anlaşılır kılmak için kronolojik bölümlere ayrılmıştır. Bu dönemler yazının var olup olmamasına göre iki ana başlıkta incelenir.

Tarih Öncesi (Prehistorik) Devir, yazının icadından önceki dönemi kapsar. Taş Devri (Eski Taş, Orta Taş ve Yeni Taş Çağı) ve Maden Devri (Bakır, Tunç ve Demir Çağı) olarak ayrılır. Bu dönemde yazı yoktur ve bilgiler arkeolojik buluntularla elde edilir.

Tarihi Devirler ise yazının icadından sonraki dönemi kapsar. Bu dönemler şunlardır:

  • İlk Çağ: MÖ 3200 (yazının icadı) ile 375 (Kavimler Göçü) arasını kapsar.
  • Orta Çağ: 375 (Kavimler Göçü) ile 1453 (İstanbul'un Fethi) arasını kapsar.
  • Yeni Çağ: 1453 (İstanbul'un Fethi) ile 1789 (Fransız İhtilali) arasını kapsar.
  • Yakın Çağ: 1789 (Fransız İhtilali) ile günümüz arasını kapsar.

Önemli Not: Tarih öncesi dönem ve tarihi dönemler arasındaki en büyük fark, yazının varlığıdır. Tarih öncesi dönemde yazısız belgeler (arkeolojik buluntular) kullanılırken, tarihi dönemlerde yazılı belgeler (paleografya) kullanılır.

Yüzyıl (asır) hesaplaması tarihte önemli bir konudur. Bir tarih tek veya çift rakamlı ise (örneğin MÖ 8 veya MS 99), 1. yüzyılda olduğu kabul edilir. Üç rakamlı tarihlerde yüzler basamağına 1 eklenerek, dört rakamlı tarihlerde ise yüzler ve binler basamağındaki sayıya 1 eklenerek yüzyıl bulunur. Örneğin 751 tarihi 8. yüzyıl, 2013 tarihi ise 21. yüzyıl olarak hesaplanır.

Milattan önce (MÖ) rakamlar büyüdükçe günümüzden uzaklaşılır, milattan sonra (MS) rakamlar büyüdükçe günümüze yaklaşılır. İki olay arasındaki süre hesaplanırken MÖ ve MS değerleri toplanır.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihsel Bilginin Üretim Süreci

Tarih bilimi, geçmişteki olayları araştırırken belirli yöntemler kullanır. Bu yöntemler bilimselliği ve objektifliği sağlamak için önemlidir.

Tarih biliminin araştırma basamakları şu şekildedir:

  • Tarama (Kaynak Arama): Belgelerin bulunması
  • Tasnif (Sınıflandırma): Belgelerin sınıflandırılması
  • Tahlil (İnceleme, Analiz): Belgelerin yeterli olup olmadığının kontrol edilmesi
  • Tenkit (İç ve Dış Eleştiri): Belgelerin güvenilir ve doğru olup olmadığının incelenmesi
  • Terkip (Bilgilerin Sentezi): Toplanan bilgilerin birleştirilerek sonuca ulaşılması

Tarihi araştırmalarda objektiflik (tarafsızlık) çok önemlidir. Bunun için belgelere dayanmak, olayın geçtiği yer ve zamanın koşullarını dikkate almak, olayın üzerinden belli bir süre geçmesini beklemek ve yardımcı bilim dallarından yararlanmak gerekir.

Unutma: Tarih araştırmaları olayın geçtiği yerde yapılmalıdır. Böylece daha sağlıklı sonuçlar elde edilir.

Tarihi daha iyi anlayabilmek için sınıflandırma (tasnif) yapılır. Tarih; zamana, mekâna ve konuya göre sınıflandırılabilir:

Zamana Göre Sınıflandırma: Tarihi olaylar çağ, yüzyıl, dönem, devir gibi kronolojik bölümlere ayrılır. Örneğin Yeniçağ Tarihi, XIX. Yüzyıl Tarihi, Kanuni Dönemi gibi.

Mekâna Göre Sınıflandırma: Coğrafi sınıflandırma da denilen bu yaklaşımda kıta, ülke, bölge, şehir gibi ayrımlar yapılır. Örneğin Asya Tarihi, Türkiye Tarihi, Balkanlar Tarihi, İstanbul Tarihi gibi.

Konuya Göre Sınıflandırma: Siyasi, ekonomik, dini, kültürel ve sosyal konulara göre yapılan sınıflandırmadır. Örneğin Tıp Tarihi, Sanat Tarihi, Uygarlık Tarihi, Bilim Tarihi gibi.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihi Kaynaklar

Tarihi aydınlatmak için çeşitli kaynaklardan yararlanırız. Bu kaynaklar ait oldukları döneme göre iki gruba ayrılır:

Birinci Elden (Ana) Kaynaklar, tarihi olayın geçtiği döneme ait belgelerdir. Fermanlar, kitabeler, paralar, mimari eserler gibi. Bu kaynaklar doğru, güvenilir ve aracısız bilgi verir. Tarih araştırmalarında öncelikle ana kaynaklara başvurmak gerekir. Atatürk'ün Nutuk adlı eseri birinci elden kaynaklara örnektir.

İkinci Elden Kaynaklar, tarihi olayın geçtiği döneme yakın veya o dönemin kaynaklarından yararlanılarak meydana getirilen eserlerdir. Ana kaynaklar dikkate alınarak hazırlanır. Destanlar, efsaneler, hikâyeler bu gruba girer. Halil İnalcık'ın "Devlet-i Aliyye" adlı eseri ikinci elden kaynaklara örnektir.

Kaynaklar kullanılan malzemenin niteliğine göre de sınıflandırılır:

Yazılı Kaynaklar: Yıllıklar, kitabeler, fermanlar, mühürler, paralar, antlaşmalar ve tabletler gibi. Bu kaynaklar doğru, kesin ve güvenilirdir ve tarihi devirleri aydınlatır.

Sözlü Kaynaklar: Destanlar, efsaneler, menkıbeler, mitler, hikâyeler, şiirler ve atasözleri gibi.

Önemli Bilgi: Tarihi bilgi veren her türlü malzemeye "kaynak" denir. Tarihin süzgecinden geçmeyen bilgi, tarihsel bilgi değildir.

Kalıntılar (Yazısız Kaynaklar): Arkeolojik buluntular, fosiller, mezarlar, silahlar, heykeller, taş, toprak ve madenden eşyalar gibi. Bu kalıntılar özellikle tarih öncesi çağları aydınlatmakta kullanılır.

Sesli, Görüntülü ve Çizili Kaynaklar: Haritalar, planlar, taş plaklar, kasetler, CD'ler, DVD'ler, fotoğraflar, resimler ve filmler gibi.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Tarihe Yardımcı Bilimler

Tarih bilimi, geçmişi araştırırken birçok bilim dalından yardım alır. Bu bilimler, tarihin daha kapsamlı ve doğru bir şekilde anlaşılmasına katkı sağlar.

Coğrafya (Yer, Mekân Bilimi), insan-mekân ilişkisini inceler. Tarihi olayların oluşumunda etkilidir ve insanların siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik yapısını şekillendirir.

Arkeoloji (Kazı Bilimi), toprak ve su altındaki eski uygarlıklara ait kalıntıları inceleyen bilimdir. Yazısız belgeleri inceler ve özellikle tarih öncesi dönemleri aydınlatır.

Kronoloji ZamanTakvimBilimiZaman-Takvim Bilimi, tarihi olayların zamanının belirlenmesi, oluş sırasına göre sıralanması ve neden-sonuç ilişkisi kurulmasında tarihe yardımcı olur.

Paleografya (Yazı Bilimi), yazı çeşitlerini ve özelliklerini inceleyen bilimdir. Yazılı kaynakların okunmasında tarihe yardımcı olur ve tarih devirlerini aydınlatır.

Biliyor muydun? Para, Türk tarihinde hükümdarlık ve bağımsızlığın sembolüdür. Nümizmatik (Para Bilimi) sayesinde hükümdarların kronolojisi, devletin ekonomisi, bağımsızlığı, kullandığı alfabe ve merkezi hakkında bilgi edinilir.

Diplomatik (Siyaset Bilimi), resmi belgeleri şekil ve içerik bakımından inceler. Devletlerin iç ve dış resmi yazışmalarını, antlaşmaları, fermanları ve beratları ele alır.

Epigrafya (Kitabe Bilimi), kitabeleri ve üzerindeki yazıları inceleyerek, anıtlar ve taşlar üzerine yazılmış yazıları araştırır.

Etnografya (Kültür Bilimi), toplumların kültürlerini, yaşayışlarını, hayat tarzını, örf ve adetlerini inceleyen bilimdir.

Bunların dışında Filoloji (Dil Bilimi), Heraldik (Arma Bilimi), Onomastik (Özel Ad Bilimi), Sosyoloji (Toplum Bilimi), Sigilografi (Mühür Bilimi), Ekoloji (Doğa Bilimi) ve Toponomi (Yer Adı Bilimi) de tarihe yardımcı olan diğer bilim dallarıdır.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-


Hiç sormayacaksın sanmıştık...

Knowunity yapay zeka arkadaşı nedir?

Yapay zeka arkadaşımız öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özel olarak tasarlanmıştır. Platformda bulunan milyonlarca içeriğe dayanarak öğrencilere gerçekten anlamlı ve ilgili yanıtlar verebiliyoruz. Ancak mesele sadece cevaplar değil, refakatçi aynı zamanda kişiselleştirilmiş öğrenme planları, sınavlar veya sohbet içerikleri ve öğrencilerin becerilerine ve gelişimlerine dayalı %100 kişiselleştirme ile öğrencilere günlük öğrenme zorluklarında rehberlik ediyor.

Knowunity uygulamasını nereden indirebilirim?

Uygulamayı Google Play Store ve Apple App Store'dan indirebilirsiniz.

Knowunity ücretsiz mi?

Knowunity uygulaması ücretsiz! Uygulamamız çok yakında indirmeye hazır olacak, bekle bizi. 💙

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Kullanıcılarımızdan yorumlar. Onlar her şeyi çok beğendi — sen de beğeneceksin.

4.9/5

App Store

4.8/5

Google Play

Uygulama çok kolay kullanılıyor ve güzel tasarlanmış. Şu ana kadar aradığım her şeyi buldum ve sunumlardan çok şey öğrendim! Kesinlikle ödevlerim için hep kullanacağım!

A.S.

iOS kullanıcısı

Uygulama çok iyi. Çok fazla ders notu ve yardımlaşma var. Örneğin benim problem yaşadığım bir ders Geometriydi ve ANINDA yardım ettiler beraber hem sorularımı çözdük hem konu anlatımı buldum. Herkese tavsiye ederim.

S.L.

Android kullanıcısı

BEN ŞOK. Reklamını sık sık gördüğüm için uygulamayı denedim ve gerçekten hayran kaldım. Bu uygulama okul için tam ihtiyacım olan şey. Anında ödev yardımı, konu anlatımı, örnek sınavlar, flaşkartlar hepsi hepsi var, şiddetle tavsiye ederim ✅

A.

iOS kullanıcısı

Knowunity'yi keşfedinceye kadar ödevlerimi zamanında tamamlamakta zorlanıyordum, Knowunity sadece kendi ders notlarımı yüklemeyi kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışmamı daha hızlı ve verimli hale getiren harika özetler de sunuyor.

Thomas R

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için önemli bilgilerin tümünü bulmak her zaman bir zorluktu - Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, ders notlarımı kolayca yükleyebilir ve başkalarının özetlerinden faydalanabilirim, bu da organizasyon konusunda bana çok yardımcı oluyor.

Lisa M

Android kullanıcısı

Ders çalışırken genellikle yeterince genel bakışa sahip olmadığımı hissederdim, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri bu artık sorun değil - ders notlarımı yüklüyorum ve platformda her zaman yardımcı özetler buluyorum, bu da öğrenmemi çok daha kolaylaştırıyor.

David K

iOS kullanıcısı

Uygulama acayip iyi! Konuyu yazıyorum hemen yanıt alıyorum. Bi şeyi anlamak için 10 tane youtube videosu izlemem gerekmiyor. Kesssinlikle tavsiye ederim!

Sudenaz Ocak

Android kullanıcısı

Matematikte baya kötüydüm ama bu uygulama sayesinde şimdi daha iyiyim. Uygulamayı yapanlara için çok teşekkürler!

G.B.

Android kullanıcısı

Sunumlarım için tüm bilgileri toplamak gerçekten zordu. Ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyorum ve başkalarından harika özetler buluyorum - bu da çalışmamı çok daha verimli hale getiriyor!

Julia S

Android kullanıcısı

Tüm çalışma materyalleriyle sürekli stres altındaydım, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyor ve başkalarının harika özetlerine bakıyorum - her şeyi daha iyi yönetmemi sağlıyor ve çok daha az stresli.

Marco B

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için doğru materyalleri bulmak her zaman zordu. Şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarından en iyi özetleri alıyorum - her şeyi daha hızlı anlamama yardımcı oluyor ve notlarımı yükseltiyor.

Sarah L

Android kullanıcısı

Eskiden okul materyallerini Google'da aramakla saatler harcardım, ama şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarının faydalı özetlerine bakıyorum - sınavlara hazırlanırken kendimi çok daha güvende hissediyorum.

Paul T

iOS kullanıcısı

Uygulama çok kolay kullanılıyor ve güzel tasarlanmış. Şu ana kadar aradığım her şeyi buldum ve sunumlardan çok şey öğrendim! Kesinlikle ödevlerim için hep kullanacağım!

A.S.

iOS kullanıcısı

Uygulama çok iyi. Çok fazla ders notu ve yardımlaşma var. Örneğin benim problem yaşadığım bir ders Geometriydi ve ANINDA yardım ettiler beraber hem sorularımı çözdük hem konu anlatımı buldum. Herkese tavsiye ederim.

S.L.

Android kullanıcısı

BEN ŞOK. Reklamını sık sık gördüğüm için uygulamayı denedim ve gerçekten hayran kaldım. Bu uygulama okul için tam ihtiyacım olan şey. Anında ödev yardımı, konu anlatımı, örnek sınavlar, flaşkartlar hepsi hepsi var, şiddetle tavsiye ederim ✅

A.

iOS kullanıcısı

Knowunity'yi keşfedinceye kadar ödevlerimi zamanında tamamlamakta zorlanıyordum, Knowunity sadece kendi ders notlarımı yüklemeyi kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışmamı daha hızlı ve verimli hale getiren harika özetler de sunuyor.

Thomas R

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için önemli bilgilerin tümünü bulmak her zaman bir zorluktu - Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, ders notlarımı kolayca yükleyebilir ve başkalarının özetlerinden faydalanabilirim, bu da organizasyon konusunda bana çok yardımcı oluyor.

Lisa M

Android kullanıcısı

Ders çalışırken genellikle yeterince genel bakışa sahip olmadığımı hissederdim, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri bu artık sorun değil - ders notlarımı yüklüyorum ve platformda her zaman yardımcı özetler buluyorum, bu da öğrenmemi çok daha kolaylaştırıyor.

David K

iOS kullanıcısı

Uygulama acayip iyi! Konuyu yazıyorum hemen yanıt alıyorum. Bi şeyi anlamak için 10 tane youtube videosu izlemem gerekmiyor. Kesssinlikle tavsiye ederim!

Sudenaz Ocak

Android kullanıcısı

Matematikte baya kötüydüm ama bu uygulama sayesinde şimdi daha iyiyim. Uygulamayı yapanlara için çok teşekkürler!

G.B.

Android kullanıcısı

Sunumlarım için tüm bilgileri toplamak gerçekten zordu. Ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyorum ve başkalarından harika özetler buluyorum - bu da çalışmamı çok daha verimli hale getiriyor!

Julia S

Android kullanıcısı

Tüm çalışma materyalleriyle sürekli stres altındaydım, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyor ve başkalarının harika özetlerine bakıyorum - her şeyi daha iyi yönetmemi sağlıyor ve çok daha az stresli.

Marco B

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için doğru materyalleri bulmak her zaman zordu. Şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarından en iyi özetleri alıyorum - her şeyi daha hızlı anlamama yardımcı oluyor ve notlarımı yükseltiyor.

Sarah L

Android kullanıcısı

Eskiden okul materyallerini Google'da aramakla saatler harcardım, ama şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarının faydalı özetlerine bakıyorum - sınavlara hazırlanırken kendimi çok daha güvende hissediyorum.

Paul T

iOS kullanıcısı

 

Tarih

31

23 Kas 2025

9 sayfa

Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Yanıtları

A

Asel

@asel_5rk12

Tarih, geçmişte yaşanan insan faaliyetlerini yer ve zaman göstererek, sebep-sonuç ilişkisi içinde, belgelere dayanarak objektif şekilde inceleyen sosyal bir bilim dalıdır. Tarih öğrenmek, bireylere kimlik kazandırırken toplumların milli bilincini de güçlendirir. Bu ünitede, tarihin doğasını, dönemlerini ve araştırma yöntemlerini öğreneceğiz.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarih Öğrenmenin Bireye ve Topluma Faydaları

Tarih dersi sadece geçmişi öğrenmek değil, milli bir bilinç kazanmanın da anahtarıdır. Tarih sayesinde bir milletin ortak duygu ve düşüncelerine dayalı milli bilinç gelişir.

Tarih öğrenmek bize bireysel olarak büyük faydalar sağlar. Öncelikle bilinç ve kimlik kazandırır. Geçmişten ders alıp geleceği planlamayı öğretir. Ayrıca tarihsel empati kurabilme, olayları sorgulama ve yorumlama becerilerimizi geliştirir. Bunların yanında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerimize de katkı sağlar.

Toplum açısından bakıldığında tarih, milletlerin hafızası görevini görür. Aidiyet duygusunu ve vatandaşlık bilincini güçlendirir. Milli birlik ve beraberliği pekiştirerek, kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılmasını sağlar.

Dikkat! Atatürk'ün de dediği gibi: "Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır."

Milli ve toplumsal kimliğimizin oluşmasında birçok etken rol oynar. Bunların başında dil gelir. Ayrıca tarih birliği, dini inanışlar, devlet yapıları, coğrafi birliktelik, musiki ve ülkü birliği de kimliğimizin şekillenmesinde önemlidir.

Tarihi eserlerimiz ve kahramanlarımız bize ilham verir. Süleymaniye'de Bayram Sabahı şiirini anlamamız, İstiklal Harbi'nde mermi taşıyan kadınlarımızın fedakârlığını bilmemiz, Çanakkale ruhunu hissetmemiz hep tarih bilgimizle mümkün olur.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihin Doğası

Tarihi diğer bilimlerden ayıran bazı özellikler vardır. Tarih bir beşeri bilimdir ve insanın geçmişteki faaliyetlerini inceler. Tarihi olaylar tekrarlanamaz, dolayısıyla bu alanda deney ve gözlem yapılamaz. Bu nedenle tarihte kesin bilgiye varmak çok zordur.

Tarih, geçmişteki insan faaliyetlerini yer ve zaman göstererek, sebep-sonuç ilişkisi içinde, belgelere dayanarak ve objektif (tarafsız) bir şekilde inceleyen sosyal bir bilim dalıdır. Tarih bilimi insanların yaşayışlarını, siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik yapılarını, devletlerin birbiriyle ilişkilerini inceler.

İyi bir tarihçi bilimsellik, nesnellik ve tarafsızlık ilkelerine bağlı kalmalıdır. Belgelere dayanmalı, olayları gerçekleştiği yer ve zamanın koşullarına göre değerlendirmelidir. Tarihi olayları bütün yönleriyle ele almalı ve dönemin şartlarına göre yorumlamalıdır.

Tarihi araştırmalarda objektifliği sağlamak için belirli kriterlere dikkat edilmelidir. Araştırmalar belgelere dayandırılmalı, olayın geçtiği yer ve zamanın koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Olayın üzerinden belli bir zaman geçmesi, araştırmanın olayın geçtiği yerde yapılması ve yardımcı bilim dallarından yararlanılması da önemlidir.

Hatırla: Tarih biliminde "metefor" ve "analoji" yöntemleri kullanılır. Metefor, olayları benzetmeler kullanarak anlatırken; analoji ise bilinmeyen bir olguyu bilinen olgulara benzetmektir.

Tarihte olay ve olgu kavramları birbirinden farklıdır. Olay başlangıcı ve bitişi belli olan, somut, özgün ve tekrarlanamaz niteliktedir. Olgu ise başlangıç ve bitişi belli olmayan, soyut, genel ve tekrarlanabilir süreçlerdir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihin Konusu

Tarihin konusu temelde dört ana unsurdan oluşur: İnsan, olay, olgu ve tarihi eserler. Geçmişteki insan faaliyetleri tarihin ana konusudur. İnsanı etkileyen deprem, göç gibi doğa olayları da tarih biliminin kapsamındadır.

Tarihî olaylar başlangıcı, bitişi, yeri ve zamanı belli olan somut, özgün ve tekrarlanamayan gelişmelerdir. İstanbul'un Fethi, Kurtuluş Savaşı gibi. Tarihî olgular ise başlangıcı ve bitişi belli olmayan, soyut ve tekrarlanabilir süreçlerdir. Milliyetçiliğin yayılması, Türklerin Müslüman olması buna örnek verilebilir.

Tarihî olaylar ve olgular siyasi, ekonomik, askeri, kültürel, sosyal ve dini açılardan incelenebilir. Her birinin kendine özgü özellikleri vardır:

  • Siyasi olaylarda devletlerin kurulması, yıkılması, yönetim değişiklikleri
  • Ekonomik olaylarda para, ticaret, sanayi devrimleri
  • Askeri olaylarda savaşlar, düzenli ordular
  • Kültürel olaylarda yazı, alfabe, sanat ve edebiyat
  • Sosyal olaylarda göçler ve yaşam biçimleri
  • Dini olaylarda dinlerin doğuşu ve yayılması ele alınır

Bunu biliyor muydun? İnsanlar tarihi olayları takip edebilmek için farklı takvim sistemleri geliştirmişlerdir. Bu takvimler ya ay ya da güneş yılı esasına dayanır.

Ay yılı takvimi, ayın dünya etrafında 12 kez dönüşünü (354 gün) esas alır ve ilk kez Sümerler tarafından kullanılmıştır. Güneş yılı takvimi ise dünyanın güneş etrafında bir kez dönmesini (365 gün 6 saat) esas alır ve ilk olarak Mısırlılar tarafından geliştirilmiştir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Türklerin Kullandığı Takvimler

Türkler tarih boyunca farklı takvimler kullanmışlardır. Bu takvimlerin her birinin kendine özgü özellikleri bulunmaktadır.

12 Hayvanlı Türk Takvimi, Türklerin kullandığı ilk takvimdir. Bu takvim güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 5 saat olarak kabul edilir. Bu takvimde yıllar hayvan adlarıyla isimlendirilmiştir. Yılbaşı 21 Mart (Nevruz) olarak kabul edilir. İslamiyet öncesi Türk devletleri tarafından kullanılmıştır.

Hicri Takvim, Türklerin en uzun süre kullandıkları takvimdir. Ay yılı esaslıdır ve bir yıl 354 gündür. Bu takvimin başlangıcı Hz. Muhammed'in Mekke'den Medine'ye hicretidir (622). Hz. Ömer zamanında hazırlanmıştır. Dini gün ve ayların belirlenmesinde kullanılır. Muharrem, Safer, Rebiyülevvel, Rebiyülahir, Cemaziyelevvel, Cemaziyelahir, Recep, Şaban, Ramazan, Şevval, Zilkade ve Zilhicce ayları bulunur.

Celali Takvim, Büyük Selçuklu Devleti tarafından hazırlanmıştır. Sultan Melik Şah döneminde Ömer Hayyam tarafından düzenlenmiştir. Güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 6 saattir. Mali (ekonomik) alanda kullanılmıştır. İran takvimi örnek alınmıştır ve başlangıcı Nevruz (1079) olarak kabul edilir.

İlginç Bilgi: Rumi Takvim Osmanlı Devleti tarafından hazırlanmış ve Bizans etkileşimi görülmüştür. Özellikle maaş, vergi ve ticaret gibi mali işlemlerde kullanılmıştır.

Miladi Takvim ise günümüzde tüm dünyada yaygın olarak kullanılan takvimdir. Güneş yılı esaslıdır ve bir yıl 365 gün 6 saattir. Başlangıcı Hz. İsa'nın doğumu kabul edilir. Ülkemizde 1 Ocak 1926'dan itibaren kullanılmaktadır. İlk olarak Mısırlılar bulmuş, İyonlar ve Yunanlılar geliştirmiş, son şeklini ise Romalılar vermiştir.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihin Dönemlendirilmesi

Tarihi dönemler, insanlık tarihini daha kolay anlaşılır kılmak için kronolojik bölümlere ayrılmıştır. Bu dönemler yazının var olup olmamasına göre iki ana başlıkta incelenir.

Tarih Öncesi (Prehistorik) Devir, yazının icadından önceki dönemi kapsar. Taş Devri (Eski Taş, Orta Taş ve Yeni Taş Çağı) ve Maden Devri (Bakır, Tunç ve Demir Çağı) olarak ayrılır. Bu dönemde yazı yoktur ve bilgiler arkeolojik buluntularla elde edilir.

Tarihi Devirler ise yazının icadından sonraki dönemi kapsar. Bu dönemler şunlardır:

  • İlk Çağ: MÖ 3200 (yazının icadı) ile 375 (Kavimler Göçü) arasını kapsar.
  • Orta Çağ: 375 (Kavimler Göçü) ile 1453 (İstanbul'un Fethi) arasını kapsar.
  • Yeni Çağ: 1453 (İstanbul'un Fethi) ile 1789 (Fransız İhtilali) arasını kapsar.
  • Yakın Çağ: 1789 (Fransız İhtilali) ile günümüz arasını kapsar.

Önemli Not: Tarih öncesi dönem ve tarihi dönemler arasındaki en büyük fark, yazının varlığıdır. Tarih öncesi dönemde yazısız belgeler (arkeolojik buluntular) kullanılırken, tarihi dönemlerde yazılı belgeler (paleografya) kullanılır.

Yüzyıl (asır) hesaplaması tarihte önemli bir konudur. Bir tarih tek veya çift rakamlı ise (örneğin MÖ 8 veya MS 99), 1. yüzyılda olduğu kabul edilir. Üç rakamlı tarihlerde yüzler basamağına 1 eklenerek, dört rakamlı tarihlerde ise yüzler ve binler basamağındaki sayıya 1 eklenerek yüzyıl bulunur. Örneğin 751 tarihi 8. yüzyıl, 2013 tarihi ise 21. yüzyıl olarak hesaplanır.

Milattan önce (MÖ) rakamlar büyüdükçe günümüzden uzaklaşılır, milattan sonra (MS) rakamlar büyüdükçe günümüze yaklaşılır. İki olay arasındaki süre hesaplanırken MÖ ve MS değerleri toplanır.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihsel Bilginin Üretim Süreci

Tarih bilimi, geçmişteki olayları araştırırken belirli yöntemler kullanır. Bu yöntemler bilimselliği ve objektifliği sağlamak için önemlidir.

Tarih biliminin araştırma basamakları şu şekildedir:

  • Tarama (Kaynak Arama): Belgelerin bulunması
  • Tasnif (Sınıflandırma): Belgelerin sınıflandırılması
  • Tahlil (İnceleme, Analiz): Belgelerin yeterli olup olmadığının kontrol edilmesi
  • Tenkit (İç ve Dış Eleştiri): Belgelerin güvenilir ve doğru olup olmadığının incelenmesi
  • Terkip (Bilgilerin Sentezi): Toplanan bilgilerin birleştirilerek sonuca ulaşılması

Tarihi araştırmalarda objektiflik (tarafsızlık) çok önemlidir. Bunun için belgelere dayanmak, olayın geçtiği yer ve zamanın koşullarını dikkate almak, olayın üzerinden belli bir süre geçmesini beklemek ve yardımcı bilim dallarından yararlanmak gerekir.

Unutma: Tarih araştırmaları olayın geçtiği yerde yapılmalıdır. Böylece daha sağlıklı sonuçlar elde edilir.

Tarihi daha iyi anlayabilmek için sınıflandırma (tasnif) yapılır. Tarih; zamana, mekâna ve konuya göre sınıflandırılabilir:

Zamana Göre Sınıflandırma: Tarihi olaylar çağ, yüzyıl, dönem, devir gibi kronolojik bölümlere ayrılır. Örneğin Yeniçağ Tarihi, XIX. Yüzyıl Tarihi, Kanuni Dönemi gibi.

Mekâna Göre Sınıflandırma: Coğrafi sınıflandırma da denilen bu yaklaşımda kıta, ülke, bölge, şehir gibi ayrımlar yapılır. Örneğin Asya Tarihi, Türkiye Tarihi, Balkanlar Tarihi, İstanbul Tarihi gibi.

Konuya Göre Sınıflandırma: Siyasi, ekonomik, dini, kültürel ve sosyal konulara göre yapılan sınıflandırmadır. Örneğin Tıp Tarihi, Sanat Tarihi, Uygarlık Tarihi, Bilim Tarihi gibi.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihi Kaynaklar

Tarihi aydınlatmak için çeşitli kaynaklardan yararlanırız. Bu kaynaklar ait oldukları döneme göre iki gruba ayrılır:

Birinci Elden (Ana) Kaynaklar, tarihi olayın geçtiği döneme ait belgelerdir. Fermanlar, kitabeler, paralar, mimari eserler gibi. Bu kaynaklar doğru, güvenilir ve aracısız bilgi verir. Tarih araştırmalarında öncelikle ana kaynaklara başvurmak gerekir. Atatürk'ün Nutuk adlı eseri birinci elden kaynaklara örnektir.

İkinci Elden Kaynaklar, tarihi olayın geçtiği döneme yakın veya o dönemin kaynaklarından yararlanılarak meydana getirilen eserlerdir. Ana kaynaklar dikkate alınarak hazırlanır. Destanlar, efsaneler, hikâyeler bu gruba girer. Halil İnalcık'ın "Devlet-i Aliyye" adlı eseri ikinci elden kaynaklara örnektir.

Kaynaklar kullanılan malzemenin niteliğine göre de sınıflandırılır:

Yazılı Kaynaklar: Yıllıklar, kitabeler, fermanlar, mühürler, paralar, antlaşmalar ve tabletler gibi. Bu kaynaklar doğru, kesin ve güvenilirdir ve tarihi devirleri aydınlatır.

Sözlü Kaynaklar: Destanlar, efsaneler, menkıbeler, mitler, hikâyeler, şiirler ve atasözleri gibi.

Önemli Bilgi: Tarihi bilgi veren her türlü malzemeye "kaynak" denir. Tarihin süzgecinden geçmeyen bilgi, tarihsel bilgi değildir.

Kalıntılar (Yazısız Kaynaklar): Arkeolojik buluntular, fosiller, mezarlar, silahlar, heykeller, taş, toprak ve madenden eşyalar gibi. Bu kalıntılar özellikle tarih öncesi çağları aydınlatmakta kullanılır.

Sesli, Görüntülü ve Çizili Kaynaklar: Haritalar, planlar, taş plaklar, kasetler, CD'ler, DVD'ler, fotoğraflar, resimler ve filmler gibi.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Tarihe Yardımcı Bilimler

Tarih bilimi, geçmişi araştırırken birçok bilim dalından yardım alır. Bu bilimler, tarihin daha kapsamlı ve doğru bir şekilde anlaşılmasına katkı sağlar.

Coğrafya (Yer, Mekân Bilimi), insan-mekân ilişkisini inceler. Tarihi olayların oluşumunda etkilidir ve insanların siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik yapısını şekillendirir.

Arkeoloji (Kazı Bilimi), toprak ve su altındaki eski uygarlıklara ait kalıntıları inceleyen bilimdir. Yazısız belgeleri inceler ve özellikle tarih öncesi dönemleri aydınlatır.

Kronoloji ZamanTakvimBilimiZaman-Takvim Bilimi, tarihi olayların zamanının belirlenmesi, oluş sırasına göre sıralanması ve neden-sonuç ilişkisi kurulmasında tarihe yardımcı olur.

Paleografya (Yazı Bilimi), yazı çeşitlerini ve özelliklerini inceleyen bilimdir. Yazılı kaynakların okunmasında tarihe yardımcı olur ve tarih devirlerini aydınlatır.

Biliyor muydun? Para, Türk tarihinde hükümdarlık ve bağımsızlığın sembolüdür. Nümizmatik (Para Bilimi) sayesinde hükümdarların kronolojisi, devletin ekonomisi, bağımsızlığı, kullandığı alfabe ve merkezi hakkında bilgi edinilir.

Diplomatik (Siyaset Bilimi), resmi belgeleri şekil ve içerik bakımından inceler. Devletlerin iç ve dış resmi yazışmalarını, antlaşmaları, fermanları ve beratları ele alır.

Epigrafya (Kitabe Bilimi), kitabeleri ve üzerindeki yazıları inceleyerek, anıtlar ve taşlar üzerine yazılmış yazıları araştırır.

Etnografya (Kültür Bilimi), toplumların kültürlerini, yaşayışlarını, hayat tarzını, örf ve adetlerini inceleyen bilimdir.

Bunların dışında Filoloji (Dil Bilimi), Heraldik (Arma Bilimi), Onomastik (Özel Ad Bilimi), Sosyoloji (Toplum Bilimi), Sigilografi (Mühür Bilimi), Ekoloji (Doğa Bilimi) ve Toponomi (Yer Adı Bilimi) de tarihe yardımcı olan diğer bilim dallarıdır.

# 1. ÜNİTE: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH

# 1. TARİH ÖĞRENMENİN BİREYE VE TOPLUMA FAYDALARI

Millî Bilinci Geliştiren Unsurlar Nelerdir?

-

Ders notlarını görmek için kaydolÜcretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Notlarını Yükselt

Milyonlarca öğrenciye katıl

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Hiç sormayacaksın sanmıştık...

Knowunity yapay zeka arkadaşı nedir?

Yapay zeka arkadaşımız öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özel olarak tasarlanmıştır. Platformda bulunan milyonlarca içeriğe dayanarak öğrencilere gerçekten anlamlı ve ilgili yanıtlar verebiliyoruz. Ancak mesele sadece cevaplar değil, refakatçi aynı zamanda kişiselleştirilmiş öğrenme planları, sınavlar veya sohbet içerikleri ve öğrencilerin becerilerine ve gelişimlerine dayalı %100 kişiselleştirme ile öğrencilere günlük öğrenme zorluklarında rehberlik ediyor.

Knowunity uygulamasını nereden indirebilirim?

Uygulamayı Google Play Store ve Apple App Store'dan indirebilirsiniz.

Knowunity ücretsiz mi?

Knowunity uygulaması ücretsiz! Uygulamamız çok yakında indirmeye hazır olacak, bekle bizi. 💙

1

Akıllı Araçlar YENİ

Bu notu şunlara dönüştür: ✓ 50+ Alıştırma Sorusu ✓ Etkileşimli Flash Kartları ✓ Tam Deneme Sınavı ✓ Kompozisyon Taslakları

Deneme Sınavı
Quiz
Flashcard
Kompozisyon

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Kullanıcılarımızdan yorumlar. Onlar her şeyi çok beğendi — sen de beğeneceksin.

4.9/5

App Store

4.8/5

Google Play

Uygulama çok kolay kullanılıyor ve güzel tasarlanmış. Şu ana kadar aradığım her şeyi buldum ve sunumlardan çok şey öğrendim! Kesinlikle ödevlerim için hep kullanacağım!

A.S.

iOS kullanıcısı

Uygulama çok iyi. Çok fazla ders notu ve yardımlaşma var. Örneğin benim problem yaşadığım bir ders Geometriydi ve ANINDA yardım ettiler beraber hem sorularımı çözdük hem konu anlatımı buldum. Herkese tavsiye ederim.

S.L.

Android kullanıcısı

BEN ŞOK. Reklamını sık sık gördüğüm için uygulamayı denedim ve gerçekten hayran kaldım. Bu uygulama okul için tam ihtiyacım olan şey. Anında ödev yardımı, konu anlatımı, örnek sınavlar, flaşkartlar hepsi hepsi var, şiddetle tavsiye ederim ✅

A.

iOS kullanıcısı

Knowunity'yi keşfedinceye kadar ödevlerimi zamanında tamamlamakta zorlanıyordum, Knowunity sadece kendi ders notlarımı yüklemeyi kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışmamı daha hızlı ve verimli hale getiren harika özetler de sunuyor.

Thomas R

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için önemli bilgilerin tümünü bulmak her zaman bir zorluktu - Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, ders notlarımı kolayca yükleyebilir ve başkalarının özetlerinden faydalanabilirim, bu da organizasyon konusunda bana çok yardımcı oluyor.

Lisa M

Android kullanıcısı

Ders çalışırken genellikle yeterince genel bakışa sahip olmadığımı hissederdim, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri bu artık sorun değil - ders notlarımı yüklüyorum ve platformda her zaman yardımcı özetler buluyorum, bu da öğrenmemi çok daha kolaylaştırıyor.

David K

iOS kullanıcısı

Uygulama acayip iyi! Konuyu yazıyorum hemen yanıt alıyorum. Bi şeyi anlamak için 10 tane youtube videosu izlemem gerekmiyor. Kesssinlikle tavsiye ederim!

Sudenaz Ocak

Android kullanıcısı

Matematikte baya kötüydüm ama bu uygulama sayesinde şimdi daha iyiyim. Uygulamayı yapanlara için çok teşekkürler!

G.B.

Android kullanıcısı

Sunumlarım için tüm bilgileri toplamak gerçekten zordu. Ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyorum ve başkalarından harika özetler buluyorum - bu da çalışmamı çok daha verimli hale getiriyor!

Julia S

Android kullanıcısı

Tüm çalışma materyalleriyle sürekli stres altındaydım, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyor ve başkalarının harika özetlerine bakıyorum - her şeyi daha iyi yönetmemi sağlıyor ve çok daha az stresli.

Marco B

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için doğru materyalleri bulmak her zaman zordu. Şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarından en iyi özetleri alıyorum - her şeyi daha hızlı anlamama yardımcı oluyor ve notlarımı yükseltiyor.

Sarah L

Android kullanıcısı

Eskiden okul materyallerini Google'da aramakla saatler harcardım, ama şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarının faydalı özetlerine bakıyorum - sınavlara hazırlanırken kendimi çok daha güvende hissediyorum.

Paul T

iOS kullanıcısı

Uygulama çok kolay kullanılıyor ve güzel tasarlanmış. Şu ana kadar aradığım her şeyi buldum ve sunumlardan çok şey öğrendim! Kesinlikle ödevlerim için hep kullanacağım!

A.S.

iOS kullanıcısı

Uygulama çok iyi. Çok fazla ders notu ve yardımlaşma var. Örneğin benim problem yaşadığım bir ders Geometriydi ve ANINDA yardım ettiler beraber hem sorularımı çözdük hem konu anlatımı buldum. Herkese tavsiye ederim.

S.L.

Android kullanıcısı

BEN ŞOK. Reklamını sık sık gördüğüm için uygulamayı denedim ve gerçekten hayran kaldım. Bu uygulama okul için tam ihtiyacım olan şey. Anında ödev yardımı, konu anlatımı, örnek sınavlar, flaşkartlar hepsi hepsi var, şiddetle tavsiye ederim ✅

A.

iOS kullanıcısı

Knowunity'yi keşfedinceye kadar ödevlerimi zamanında tamamlamakta zorlanıyordum, Knowunity sadece kendi ders notlarımı yüklemeyi kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışmamı daha hızlı ve verimli hale getiren harika özetler de sunuyor.

Thomas R

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için önemli bilgilerin tümünü bulmak her zaman bir zorluktu - Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, ders notlarımı kolayca yükleyebilir ve başkalarının özetlerinden faydalanabilirim, bu da organizasyon konusunda bana çok yardımcı oluyor.

Lisa M

Android kullanıcısı

Ders çalışırken genellikle yeterince genel bakışa sahip olmadığımı hissederdim, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri bu artık sorun değil - ders notlarımı yüklüyorum ve platformda her zaman yardımcı özetler buluyorum, bu da öğrenmemi çok daha kolaylaştırıyor.

David K

iOS kullanıcısı

Uygulama acayip iyi! Konuyu yazıyorum hemen yanıt alıyorum. Bi şeyi anlamak için 10 tane youtube videosu izlemem gerekmiyor. Kesssinlikle tavsiye ederim!

Sudenaz Ocak

Android kullanıcısı

Matematikte baya kötüydüm ama bu uygulama sayesinde şimdi daha iyiyim. Uygulamayı yapanlara için çok teşekkürler!

G.B.

Android kullanıcısı

Sunumlarım için tüm bilgileri toplamak gerçekten zordu. Ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyorum ve başkalarından harika özetler buluyorum - bu da çalışmamı çok daha verimli hale getiriyor!

Julia S

Android kullanıcısı

Tüm çalışma materyalleriyle sürekli stres altındaydım, ama Knowunity'yi kullanmaya başladığımdan beri, notlarımı yüklüyor ve başkalarının harika özetlerine bakıyorum - her şeyi daha iyi yönetmemi sağlıyor ve çok daha az stresli.

Marco B

iOS kullanıcısı

Ödevlerim için doğru materyalleri bulmak her zaman zordu. Şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarından en iyi özetleri alıyorum - her şeyi daha hızlı anlamama yardımcı oluyor ve notlarımı yükseltiyor.

Sarah L

Android kullanıcısı

Eskiden okul materyallerini Google'da aramakla saatler harcardım, ama şimdi sadece notlarımı Knowunity'ye yüklüyorum ve başkalarının faydalı özetlerine bakıyorum - sınavlara hazırlanırken kendimi çok daha güvende hissediyorum.

Paul T

iOS kullanıcısı