Öğrenme-Öğretme Süreci ve Dil Becerileri
İletişimci yaklaşım temel alınarak, öğrenciler hedef dili bir iletişim aracı olarak kullanmayı öğrenirler. Ezber yerine bağlamsal öğrenme tercih edilir, kurallar doğrudan verilmez.
Öğrenci merkezli yaklaşım ile öğrenciler aktif katılımcı konumundadırlar. Öğrenmeyi öğrenme becerisi geliştirerek, kendi öğrenim süreçlerinin sorumluluğunu alırlar.
Dört dil becerisi (dinleme, okuma, konuşma, yazma) eşit önemde tutulur ve birbirleriyle etkileşim içinde öğretilir. Bu beceriler, doğal iletişim ortamındaki gibi birbirini tamamlar.
Eylem odaklı yaklaşımda öğrenciler sosyal aktörler olarak görülür. İhtiyaçları doğrultusunda dil öğrenirken, öğretmen rehber rolündedir.
🎭 Pratik Öneri: Rol yapma, taklit etme ve eğitsel oyunlar gibi tekniklerle öğrenme daha eğlenceli ve kalıcı hale gelir.