Dersler

Dersler

Daha Fazla

Cümlede anlam ve paragraf

25.07.2024

0

0

Paylaş

Kaydet


,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

,
Tahmin (Kestirim) Cümlesi
+ Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur.
•
.
Ders
bu saate kadar bitmiştir.

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

, Tahmin (Kestirim) Cümlesi + Bir olayın veya durumun geleceğiyle ilgili kestirimlerde bulunma durumudur. • . Ders bu saate kadar bitmiştir... Bu hafta kar yağacı içime doğmuştu. Olasılık (ihtimal) Cümlesi + Bir eylemin ya da durumun olabilirliği hakkında bir şeyler söyleme durumudur... Bu konudbin sınavda soru çıkabilir. Bizi çağıran o da olabilir başkası da. On Yargı Cümlesi → Bir olayın ya da durumun sonucudur. gerçekleşmeden önce söylenen olumlu ya da olumsuz Bu gidişle bu sınavı kazanamazsın. . Bu çocuktan büyük adam olacak. Değerlendirme Cümlesi + Bir eser, yapıt ya da sanatal hakkında olumlu veya olumsuz ifadelerdir. Genellikle _bir eleştiri içerir. . Son resminde kırmızıyı daha çok kullanmış. Şiir kitabındaki sözcük sayısı daha az. Gikarim cümlesi + Nesnel bir durumdan öznel bir duruma ulaşmadır. • Yüzün güldüğüne göre sınavın iyi geçmiş olmalı.. • Böyle konuştuğuna göre her şey yolunda. Yadsima Cümlesi + inkar etmektir. 2 , , .. Bu konuları ben mi anlatmışım ? Ben hiç ona yalan söyler miyim? Kanıksama Cümlesi + Alışma, Kabullenme durumudur. Ankara'nın havasına artık aldırmıyorum. BiGince olumsuz alimlelerde "yok, değil, ma, maz" ekleri ve sözcükleri kullanılır. istanbul'un trafigi beni eskisi gibi etkilemiyor.. Olumlu Cümle /Olumsuz Cümle + Bir eylem gerçekleşmişse, gerçekleşiyorsa, gerçekleşecekse olumlu bir cumledir. • Dün akşama kadar seni bekledim. + Eylem gerçekleştiği iain olumlu. Sözlerimi dinlememiş. + Eylem gerçekleşmediği için olumsuz T • Ne sana ne de bana kalır. + Bigim olarak olumlu anlam olarak olumsuz Böyle güzel bir yerde durulmaz mı? - Biaince olumsuz anlamca olumlu 60 Karşılaştırma Cümlesi → Ele alınan şeylerin farklı...

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

13 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede

900 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum

Alternatif metin:

ya da benzer durumlarını belirtme durumudur. • Onun kadar çalışkan olmadığını biliyorum. .. Senden daha sabırlısını görmedim. Dikkat: Karşılaştırma cümlelerinin içinde daha çok "en, ise, daha, kadar, gibi " gibi ifadeler görürsünüz. Oneri (Tausiye) cümlesi Bir şeyin yapılıp yapılmaması yönünde tavsiye verme durumudur... • Bu kitabi mutlaka okumalısın.. odala uzanmak iain merdiven kullanmalısın. Yakınma - Sikayet - Cümlesi + yapılmış ya da devam eden bir eylemden şikayet etme durumudur. Klasikleri duymamış eğitimciler var... Boş boş gezer, hiabir işe dokunmaz. Pişmanlık cümlesi + Yapılan bir eylemden duyulan üzüntüdür. . • Onun dediklerini yapmasaydım çok iyi olacaktı. Saçlarımı sarıya boyatmasam daha güzel olurdum. Hayiflanma Cümlesi - Yapılmayan bir şeye üzülme durumudur. • Onunla oraya gidebilseydim.. • Türkneye bu kitaptan çalışsaydım... Küümseme Cümlesi - Azımsama Cümlesi + Duygular, manevi şeyler varsa köçümseme, maddesel şeyler vara azımsama vardır. . İki Gift söz söyledin diye adam mı oldun? + kalimseme Bu parayla ancale bir simit olabilirim. I azımsama. Sitem Cümlesi_ + Kirginlik içeren cümlelerdir. • Buraya kadar geldin de bana uğramadan mı gittin? • Gelemediğini anlıyorum fakat telefon etseydin bari. Varsayım Cümlesi + Bir şeyi anlık ་་ olmuş kabul etme durumudur. "Diyelim ki, tut ki, ola ki, varsayalımki" gibi ifadeler sık geçer. • Diyelim ki herkes sinovdan yüksek puanlar aldı.. -. Tut ki tum konuları ezberledin... Tanım Cümlesi Nedir ya da kimdir sorularına cevap veren.,. * öykü yazarı, bir kısa anlatım ustasıdır. znel ya da nesnel olabilen cumlelerdir.. I aimlesine baktığımızda "Öykü yazarı kimdir? sorusunu sorabiliriz. Bu nedenle tanım cümlesidir. Dikkat: Tanımlama ile açıklama sürekli karıştırılır. Ayırmak için tek bakacağınız şey- -aimlenin nedir ya da kimdir sorusuna cevap verip vermediğidir. Cevap veriyorsa tanımlama vermiyorsa açıklamadır. üagenin iç açılarının toplamı 180'dir.. Culmiesi nedir ya da kimdir sorularına cevap vermez ve net bir bilgi içeric. Bu cümle bir açıklama cümlesidir. Oznel Cumle/Nesnel Cümle → Kişiden kişiye değişen yargılar öznel, değişmeyen yargılarsa nesnel cumle olarak adlandırılır. * Onun konuşmaları beni çok etkiledi. + örnel * Konuşmasını dün gece yaptı. + Nesnel Dikkat: Sinavda öznel mi nesnel mi diye sormaz. Hangisi kanıtlanabirlik açısından farklıdır? der. Öznel kanıtlanamazken nesnel, kanıtlanır. Kinayeli Anlatım cümlesi → Söylenenin tam tersini kastetme durumudur. Yani bir ironi, alay vardır. * Okula bağlılığı karnesindeki sıfırlardan belli. ★ Düzeni ne çok sevdiğini ortalığı Aşamalı Durum Cümlesi dağıtmasından anlayabiliriz.. Bir durumun ya da olayın aşama aşama gerçekleştiğini belirten cümlelerdir. *Hastamız günden güne iyileşiyor. * Sınav yaklaştıkça heyacan artıyor. Koşul (sar+) Cümlesi + Bir eylemin gerçekleşmesinin başka bir eyleme bağlanmasıdır.. Dersimiz erken biterse söylediklerini yapabiliriz. * öğretmenin gelsin, bu isteğini belirtelim. CÜMLEDE ANLAM Neden Sonu Cümlesi / Amaç - sonuç Cümlesi Neden sonus. -cümlelerinde her iki eylem de gerçekleşirken amag-sonuç cümlesinde sadece bir eylem gerçekleşir. Yani neden - sonuç cümlesini +, + amog-sonuç cümlesini -/+ olarak akılda tutabiliriz. *Not tutmak için yeni bir defter oldi. Cümlesine baktığımızda defter almış ama not tutmus mu bilmiyoruz. Yani eylemin gerçekleşmemiş. Yani bu cümle bir amag-sonuç cümlesidir. biri gerçekleşirken diğeri * Not tuttuğu için başarılı oldu. SCümlesine baktığımızda ise başarılı olmak ve not tutmak eylemi de gerçekleşmiş. Yani iki eylem de gerçekleştiği için neden-sonuç cümlesidir. Doğrudan Anlatım Cümlesi/Dolaylı Anlatım Cümlesi > Her iki cümlede de alıntı vardır ama dolaylıda cümle biraz değişirken doğrudan da. cümle aynen ifade edilir. * Hayata tutunmak için hedeflerinize güvenmelisiniz, dedi. 6 cümlesi alıntıyı aynen aktardığı için doğrudan anlatım culmlesidir... * Hayata tutunmak için hedeflerimize güvenmemiz gerektiğini söyledi. Gaimlesi ise alıntı üzerinde bicaz oynadığı için dolaylı anlatım aimlesidir. Dikkat: Dolay anlatım cümlelerinin genellikle -diğini söyledi, -dığını belirtti_gibi bittiğini görürsünüz. Yani mutlaka -diğini, -duğunu for zinda bir kalıp vardır. Doğrudan anlatım ise genellikle dedi, der, diyor şeklinde biter. 1gerik Cümlesi /üslup Cümlesi Hiçerik cümlesi ne anlatıldığını, üslup cumlesi nasıl anlatıldığını ifade eder.. * Romanlarında çocukluk cümlesi anılarını anlatırdı. ne anlattığını söylediği için içerik cümlesidir.. ★ Romanlarında heyecanlı bir anlatım kullanırdı. I cümlesi nasıl anlatıldığını söylediği için uslup cümlesidic Dikkat: Bir cümle hem içerik hem de üslup cümlesi olabilir. Romanlarında Gocukluk anılarını heyecanlı bir dille anlatmıştı. 58 63 Düşünceyi Geliştirme Yolları. Karşılaştırma: En, daha, ise, kadar gibi ifadeler sıkça kullanılır. Benzerlikler -yo da farklılıklar sayılabilir. Benzetme: Gibi, sanki, kadar, tıpkı sözcükleri sıkça kullanılır. Kişileştirme: insana ait bir özelliği insan dışı bir varlığa aktarma durumudur. Tanık Gösterme: Parçada anlattığınız görüşe birisinin sözüyle destek vermedir. Timak işareti genel olarak kullanılır. Örnekleme: Bir şeyi somutlaştırmak adına kullanılır. Parçada genellikle virgüllerle bir şeyin sıralandığını görürsünüz. Genellikle bir eser, yazar, dönem adı sayıldığı görülür. Sayısal verilerden Yararlanma: Genellikle istatistik verileri, anket sonuçları verille Tammlama: Nedir ya da kimdir sorularının cevabıdır. Öznel ya da nesnel olabilir. Anlatıcı Türleri 1.kişi ağzından anlatım. 3.kişi ağzından anlatım Yazar kendi başından. geçenleri anlatır. • Parçada benli, bizli söylemler vardır. (Yaptım, ettim, gittik, gördük gibi) • Yazar, gördüklerini ya da duyduklarını Lanlatır. Parçada yaptı, gitti, gördü gibi söylemler vardır. ANLATIM BOZUKLUĞU Anlamsal Bozukluklar • Gereksiz Sözcük Kullanımı • Sörulgün Yanlış Yerde kullanımı. • Anlamca Gelişen sözcüklerin Kullanımı • Sözalğün Yanlış Anlamda Kullanımı •Anlam Belirsizligi • Mantık, Sıralama Hortası Deyim - Atasözü Yanlışlığı. Yapısal Bozukluklar • Özne- yüklem uyumsuzluğu.. Ek yanlışları yüklem Eksikliği Tamlama Yanlışları • ŏge Eksikliği Bağlaç Yanlışları עיעיעיפיפים Öyküleme PARAGRAF * Mutlaka bir olay vardır. Anlatım Biçimleri * Yer, zaman, mekan, kişi gibi. unsurlar görülebilir. + Parçanın girişinden itibaren siz de metne dabil olursunuz. * Genellikle bir kişinin bir yerden başka bir yere gittiğini görürüz. Tartışma * ikna etme amacı vardır.. Bir eleştiri gönükir. * Öznel bir anlatım vardır.. Betimleme * Olay yoktur. + Durağanlık vardır. + Sıfatlar sıkça kullanılır. * Detaya inilic. + Soru işareti sıkça kullanılır. Anlatım ilkeleri Açıklama * • Bilgi vermek esas amaatır. * Nesnellik hâkimdir. + Ciddi bir havası vardır. * Sayısal veriler, tanımlar, örneklemeler Açıklık: Herkesin aynı şeyi anlaması, net, anlaşılır olma. - Kapalılık: Açıklığın tam tersi bir durum vardır. Herkes farklı anlamlar çıkarabilir. - Yalınlık ~ Sadelik: Söz sanatları kullanmama Tutarlılık: Gelişmeme Etkileyicilik: Kişide iz bırakması, değişiklik oluşturması Merak unsurunun olması Sürükleyicilik: me + Süslülük: Söz sanatlarına yer verme. Özlülük: Az sözle çok şey anlatma___. + + Duruluk: Gereksiz sözcük kullanmama → Akıcılık: Kolay okunabilirlik Yoğunluk Derinlik: Sözcüklere birden fazla anlam yükleme.. Doğallık: Samimi, içten, yapmacıklıktan uzak alma. Evrensellik: Herkese hitap etme. 62