Dersler

Dersler

Daha Fazla

10. Sınıf MEB Yazılı Soruları ve Tarih Notları

Görüntüle

10. Sınıf MEB Yazılı Soruları ve Tarih Notları
user profile picture

Abdulkadir Kara

@abdulkadir

·

689 Takipçiler

Takip Et

Osmanlı İmparatorluğu'nun askeri teşkilatlanması ve toprak yönetimi sisteminin temelini oluşturan önemli yapılar incelenmiştir.

Tımarlı Sipahiler, Osmanlı ordusunun en önemli süvari birliklerinden biriydi. Bu askerler, kendilerine tahsis edilen tımar topraklarından elde ettikleri gelirle at ve teçhizatlarını temin eder, savaş zamanında orduya katılırlardı. Tımarlı sipahi görevleri arasında barış zamanında topraklarını işletmek, vergi toplamak ve bulundukları bölgenin güvenliğini sağlamak yer alırdı. Ayrıca yanlarında "cebelü" adı verilen tam teçhizatlı askerler de getirirlerdi.

Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı, Osmanlı'nın merkezi ordusunun belkemiğini oluşturuyordu. Gayrimüslim ailelerden alınan çocukların Türk-İslam terbiyesiyle yetiştirilmesi esasına dayanan bu sistem, imparatorluğun en seçkin askerlerini yetiştirirdi. Kapıkulu askerleri olarak da bilinen bu birlikler, padişaha doğrudan bağlıydı ve maaşlarını hazineden alırlardı. Akıncı birlikleri ise ordunun öncü kuvvetleri olarak düşman topraklarında keşif ve akın hareketleri düzenlerlerdi. Bu sistemler, 10. sınıf tarih müfredatında önemli yer tutan konular arasındadır ve 10. sınıf tarih ders notları özetinde detaylı olarak işlenir.

Bu askeri ve idari yapılanma, Osmanlı İmparatorluğu'nun yüzyıllar boyunca güçlü kalmasını sağlayan temel unsurlardan biriydi. Tımar sistemi, hem ordunun finansmanını sağlıyor hem de tarımsal üretimi düzenliyordu. Kapıkulu Sipahileri merkezi ordunun süvari sınıfını oluştururken, Tımarlı sipahiler taşrada asayişi sağlıyor ve savaş zamanında önemli bir askeri güç oluşturuyordu. Bu yapılanma, 10. sınıf tarih notları pdf ve meb örnek yazılı soruları 10. sınıf içeriklerinde sıkça karşımıza çıkan temel konulardandır.

22.07.2024

135

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Görüntüle

Osmanlı Askeri Teşkilatı ve Tımarlı Sipahiler

Tımarlı sipahiler, Osmanlı Devleti'nin en önemli askeri güçlerinden biriydi. Geliri 20.000 akçenin altında olan timar topraklarını yöneten bu askerler, devletin taşra teşkilatında kritik görevler üstlenmişlerdir.

Tanım: Tımarlı sipahi nedir: Devletin kendilerine tahsis ettiği timar topraklarını işleten, vergi toplayan ve savaş zamanında atlı asker yetiştirmekle yükümlü olan askeri sınıf mensubu.

Tımarlı sipahilerin görevleri çok yönlüydü. Askeri açıdan atlı asker yetiştirmek ve savaşa hazır bulunmak, ekonomik açıdan vergileri toplamak ve pazara ulaştırmak, sosyal açıdan bölge güvenliğini sağlamak ve üretimi denetlemek gibi önemli sorumlulukları vardı.

Osmanlı Devleti'nin tımar sistemi, merkezi hazineden maaş ödemek yerine vergi gelirlerini doğrudan sipahilere tahsis etme prensibine dayanıyordu. Bu sayede hem taşradaki otoritesini güçlendiriyor hem de hazineye yük bindirmeden sürekli bir ordu besleyebiliyordu.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Görüntüle

Yeniçeri Ocağı ve Devşirme Sistemi

Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı, Osmanlı askeri teşkilatının temel yapı taşlarındandı. Düzenli maaş alan daimi ordunun eğitim ve muharebe kabiliyeti, milis kuvvetlere göre çok daha yüksekti.

Önemli: Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı sayesinde Osmanlı Devleti, profesyonel bir orduya sahip olmuş ve merkezi otoritesini güçlendirmiştir.

Devşirme sistemiyle toplanan gayrimüslim çocuklar, yeteneklerine göre devletin çeşitli kademelerinde görevlendiriliyordu. Bu sistem sayesinde hem nitelikli asker hem de bürokrat ihtiyacı karşılanıyordu.

Yeniçeri Ocağı, aldığı sistemli eğitim ve disiplinli yapısıyla döneminin en güçlü piyade birliğiydi. Osmanlı'nın birçok askeri başarısında Yeniçerilerin payı büyüktü.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Görüntüle

Osmanlı Devlet Teşkilatı ve Bürokrasi

Osmanlı bürokrasisi seyfiye (kılıç ehli), ilmiye (ilim ehli) ve kalemiye (kalem ehli) olmak üzere üç ana sınıftan oluşuyordu. Bu yapı, devletin yönetim sisteminin temelini oluşturuyordu.

Vurgu: Osmanlı bürokrasisinde tüm görevliler padişah tarafından atanır ve devletin çıkarlarını gözetmek zorundaydı.

Seyfiye sınıfı, sadrazamdan timarlı sipahilere kadar tüm askeri görevlileri kapsıyordu. İlmiye sınıfı eğitim ve yargı işlerini yürütürken, kalemiye sınıfı devletin yazışma ve mali işlerini yönetiyordu.

Bu üç sınıfın uyum içinde çalışması, Osmanlı Devleti'nin uzun ömürlü olmasının temel nedenlerinden biriydi. Her sınıf kendi alanında uzmanlaşmış ve birbirini tamamlayan bir sistem oluşturmuştu.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Görüntüle

Osmanlı'da Bilim ve Kültür

Osmanlı Devleti'nde bilim ve kültür faaliyetleri, özellikle medreseler etrafında şekilleniyordu. Akşemseddin gibi alimler hem dini hem de pozitif bilimlerde önemli çalışmalar yapmışlardır.

Örnek: Uluğ Bey'in Semerkant'ta kurduğu rasathane ve Ali Kuşçu'nun matematik ve astronomi alanındaki çalışmaları, Osmanlı bilim dünyasının önemli başarılarındandır.

Ali Kuşçu'nun İstanbul'a gelmesiyle Osmanlı'da matematik ve astronomi alanında yeni bir dönem başlamıştır. Fatih Medresesi'nin düzenlenmesine katkıda bulunan Ali Kuşçu, birçok önemli bilim insanı yetiştirmiştir.

Osmanlı şehirleri, dini, sosyal, ekonomik ve kültürel kurumların bir arada bulunduğu merkezler olarak gelişmiştir. Cami, medrese, han, hamam gibi yapılar şehirlerin kültürel dokusunu oluşturmuştur.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Görüntüle

İstanbul'un Fethi ve Tarihi Önemi: Fatih Sultan Mehmet'in Stratejik Hazırlıkları

İstanbul'un fethi, 10. sınıf tarih ders notları özeti içinde en önemli konulardan biridir. Fatih Sultan Mehmet'in bu büyük başarısı, detaylı bir hazırlık sürecinin sonucunda gerçekleşmiştir. Fetih hazırlıkları stratejik açıdan dikkatle planlanmış ve sistemli bir şekilde uygulanmıştır.

Önemli Not: Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethetmek için yaptığı hazırlıklar, askeri, diplomatik ve lojistik olmak üzere üç ana başlıkta toplanabilir.

Askeri hazırlıklar kapsamında, Anadolu Hisarı'nın karşısına Rumeli Hisarı inşa edilmiş ve böylece Karadeniz'den gelebilecek yardımlar engellenmiştir. Surların yıkılması için Muslihiddin, Saruca Sekban ve Macar Urban'a Şahi topları döktürülmüştür. 400 gemilik bir donanma oluşturularak deniz hakimiyeti sağlanmıştır. 10. sınıf tarih notları pdf kaynaklarında da belirtildiği gibi, tekerlekli kuleler ve "şehirler alan" olarak bilinen kuşatma kuleleri yapılmıştır.

Fethin dünya tarihi açısından sonuçları çok önemlidir. Ortaçağ'ın kapanıp Yeniçağ'ın başlaması, Rönesans hareketinin hızlanması ve Ortodoksların Osmanlı himayesine girmesi bunlardan bazılarıdır. 10. sınıf tarih 2.dönem 2. yazılı çalışma kağıdı konuları arasında yer alan bu gelişmeler, dünya tarihinin akışını değiştirmiştir.

Türk tarihi açısından fethin sonuçları ise çok daha kapsamlıdır. Osmanlı Devleti iki kıtada üstünlük sağlamış, Anadolu ve Avrupa toprakları birleşmiş, ticaret yollarının kontrolü ele geçirilmiştir. Fatih Sultan Mehmet, "Kayser-i Rum" ve "Sultan-ı Berru Bahr" unvanlarını alarak gücünü pekiştirmiştir. İslam dünyasının liderliği Osmanlılara geçmiş ve fetih "Feth-i Mübin" olarak adlandırılmıştır.

Tanım: Feth-i Mübin, apaçık fetih anlamına gelmektedir ve İstanbul'un fethinin İslam dünyasındaki önemini vurgulamak için kullanılan bir terimdir.

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

15 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 12 ülkede

950 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum

10. Sınıf MEB Yazılı Soruları ve Tarih Notları

user profile picture

Abdulkadir Kara

@abdulkadir

·

689 Takipçiler

Takip Et

Osmanlı İmparatorluğu'nun askeri teşkilatlanması ve toprak yönetimi sisteminin temelini oluşturan önemli yapılar incelenmiştir.

Tımarlı Sipahiler, Osmanlı ordusunun en önemli süvari birliklerinden biriydi. Bu askerler, kendilerine tahsis edilen tımar topraklarından elde ettikleri gelirle at ve teçhizatlarını temin eder, savaş zamanında orduya katılırlardı. Tımarlı sipahi görevleri arasında barış zamanında topraklarını işletmek, vergi toplamak ve bulundukları bölgenin güvenliğini sağlamak yer alırdı. Ayrıca yanlarında "cebelü" adı verilen tam teçhizatlı askerler de getirirlerdi.

Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı, Osmanlı'nın merkezi ordusunun belkemiğini oluşturuyordu. Gayrimüslim ailelerden alınan çocukların Türk-İslam terbiyesiyle yetiştirilmesi esasına dayanan bu sistem, imparatorluğun en seçkin askerlerini yetiştirirdi. Kapıkulu askerleri olarak da bilinen bu birlikler, padişaha doğrudan bağlıydı ve maaşlarını hazineden alırlardı. Akıncı birlikleri ise ordunun öncü kuvvetleri olarak düşman topraklarında keşif ve akın hareketleri düzenlerlerdi. Bu sistemler, 10. sınıf tarih müfredatında önemli yer tutan konular arasındadır ve 10. sınıf tarih ders notları özetinde detaylı olarak işlenir.

Bu askeri ve idari yapılanma, Osmanlı İmparatorluğu'nun yüzyıllar boyunca güçlü kalmasını sağlayan temel unsurlardan biriydi. Tımar sistemi, hem ordunun finansmanını sağlıyor hem de tarımsal üretimi düzenliyordu. Kapıkulu Sipahileri merkezi ordunun süvari sınıfını oluştururken, Tımarlı sipahiler taşrada asayişi sağlıyor ve savaş zamanında önemli bir askeri güç oluşturuyordu. Bu yapılanma, 10. sınıf tarih notları pdf ve meb örnek yazılı soruları 10. sınıf içeriklerinde sıkça karşımıza çıkan temel konulardandır.

22.07.2024

135

 

10/11

 

Tarih

0

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Osmanlı Askeri Teşkilatı ve Tımarlı Sipahiler

Tımarlı sipahiler, Osmanlı Devleti'nin en önemli askeri güçlerinden biriydi. Geliri 20.000 akçenin altında olan timar topraklarını yöneten bu askerler, devletin taşra teşkilatında kritik görevler üstlenmişlerdir.

Tanım: Tımarlı sipahi nedir: Devletin kendilerine tahsis ettiği timar topraklarını işleten, vergi toplayan ve savaş zamanında atlı asker yetiştirmekle yükümlü olan askeri sınıf mensubu.

Tımarlı sipahilerin görevleri çok yönlüydü. Askeri açıdan atlı asker yetiştirmek ve savaşa hazır bulunmak, ekonomik açıdan vergileri toplamak ve pazara ulaştırmak, sosyal açıdan bölge güvenliğini sağlamak ve üretimi denetlemek gibi önemli sorumlulukları vardı.

Osmanlı Devleti'nin tımar sistemi, merkezi hazineden maaş ödemek yerine vergi gelirlerini doğrudan sipahilere tahsis etme prensibine dayanıyordu. Bu sayede hem taşradaki otoritesini güçlendiriyor hem de hazineye yük bindirmeden sürekli bir ordu besleyebiliyordu.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Yeniçeri Ocağı ve Devşirme Sistemi

Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı, Osmanlı askeri teşkilatının temel yapı taşlarındandı. Düzenli maaş alan daimi ordunun eğitim ve muharebe kabiliyeti, milis kuvvetlere göre çok daha yüksekti.

Önemli: Devşirme sistemi ve Yeniçeri Ocağı sayesinde Osmanlı Devleti, profesyonel bir orduya sahip olmuş ve merkezi otoritesini güçlendirmiştir.

Devşirme sistemiyle toplanan gayrimüslim çocuklar, yeteneklerine göre devletin çeşitli kademelerinde görevlendiriliyordu. Bu sistem sayesinde hem nitelikli asker hem de bürokrat ihtiyacı karşılanıyordu.

Yeniçeri Ocağı, aldığı sistemli eğitim ve disiplinli yapısıyla döneminin en güçlü piyade birliğiydi. Osmanlı'nın birçok askeri başarısında Yeniçerilerin payı büyüktü.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Osmanlı Devlet Teşkilatı ve Bürokrasi

Osmanlı bürokrasisi seyfiye (kılıç ehli), ilmiye (ilim ehli) ve kalemiye (kalem ehli) olmak üzere üç ana sınıftan oluşuyordu. Bu yapı, devletin yönetim sisteminin temelini oluşturuyordu.

Vurgu: Osmanlı bürokrasisinde tüm görevliler padişah tarafından atanır ve devletin çıkarlarını gözetmek zorundaydı.

Seyfiye sınıfı, sadrazamdan timarlı sipahilere kadar tüm askeri görevlileri kapsıyordu. İlmiye sınıfı eğitim ve yargı işlerini yürütürken, kalemiye sınıfı devletin yazışma ve mali işlerini yönetiyordu.

Bu üç sınıfın uyum içinde çalışması, Osmanlı Devleti'nin uzun ömürlü olmasının temel nedenlerinden biriydi. Her sınıf kendi alanında uzmanlaşmış ve birbirini tamamlayan bir sistem oluşturmuştu.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Osmanlı'da Bilim ve Kültür

Osmanlı Devleti'nde bilim ve kültür faaliyetleri, özellikle medreseler etrafında şekilleniyordu. Akşemseddin gibi alimler hem dini hem de pozitif bilimlerde önemli çalışmalar yapmışlardır.

Örnek: Uluğ Bey'in Semerkant'ta kurduğu rasathane ve Ali Kuşçu'nun matematik ve astronomi alanındaki çalışmaları, Osmanlı bilim dünyasının önemli başarılarındandır.

Ali Kuşçu'nun İstanbul'a gelmesiyle Osmanlı'da matematik ve astronomi alanında yeni bir dönem başlamıştır. Fatih Medresesi'nin düzenlenmesine katkıda bulunan Ali Kuşçu, birçok önemli bilim insanı yetiştirmiştir.

Osmanlı şehirleri, dini, sosyal, ekonomik ve kültürel kurumların bir arada bulunduğu merkezler olarak gelişmiştir. Cami, medrese, han, hamam gibi yapılar şehirlerin kültürel dokusunu oluşturmuştur.

Tarih Sınav Çalışma Kağıdı EMEKTARLAR (Aykut, Çopar, Arof)
Çalışma No: 70 (Timar)
1-"Timarlı Sipahi" kimdir? Açıklayınız
Gelir düzeyi 20.000

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

İstanbul'un Fethi ve Tarihi Önemi: Fatih Sultan Mehmet'in Stratejik Hazırlıkları

İstanbul'un fethi, 10. sınıf tarih ders notları özeti içinde en önemli konulardan biridir. Fatih Sultan Mehmet'in bu büyük başarısı, detaylı bir hazırlık sürecinin sonucunda gerçekleşmiştir. Fetih hazırlıkları stratejik açıdan dikkatle planlanmış ve sistemli bir şekilde uygulanmıştır.

Önemli Not: Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethetmek için yaptığı hazırlıklar, askeri, diplomatik ve lojistik olmak üzere üç ana başlıkta toplanabilir.

Askeri hazırlıklar kapsamında, Anadolu Hisarı'nın karşısına Rumeli Hisarı inşa edilmiş ve böylece Karadeniz'den gelebilecek yardımlar engellenmiştir. Surların yıkılması için Muslihiddin, Saruca Sekban ve Macar Urban'a Şahi topları döktürülmüştür. 400 gemilik bir donanma oluşturularak deniz hakimiyeti sağlanmıştır. 10. sınıf tarih notları pdf kaynaklarında da belirtildiği gibi, tekerlekli kuleler ve "şehirler alan" olarak bilinen kuşatma kuleleri yapılmıştır.

Fethin dünya tarihi açısından sonuçları çok önemlidir. Ortaçağ'ın kapanıp Yeniçağ'ın başlaması, Rönesans hareketinin hızlanması ve Ortodoksların Osmanlı himayesine girmesi bunlardan bazılarıdır. 10. sınıf tarih 2.dönem 2. yazılı çalışma kağıdı konuları arasında yer alan bu gelişmeler, dünya tarihinin akışını değiştirmiştir.

Türk tarihi açısından fethin sonuçları ise çok daha kapsamlıdır. Osmanlı Devleti iki kıtada üstünlük sağlamış, Anadolu ve Avrupa toprakları birleşmiş, ticaret yollarının kontrolü ele geçirilmiştir. Fatih Sultan Mehmet, "Kayser-i Rum" ve "Sultan-ı Berru Bahr" unvanlarını alarak gücünü pekiştirmiştir. İslam dünyasının liderliği Osmanlılara geçmiş ve fetih "Feth-i Mübin" olarak adlandırılmıştır.

Tanım: Feth-i Mübin, apaçık fetih anlamına gelmektedir ve İstanbul'un fethinin İslam dünyasındaki önemini vurgulamak için kullanılan bir terimdir.

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

15 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 12 ülkede

950 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum