Medya ve Kitle İletişim Araçları
Medya; gazete, dergi, televizyon, radyo ve genel ağ (internet) gibi kitle iletişim araçlarının tamamını kapsayan genel bir terimdir. Günümüzde medyanın sosyal iletişim gücü giderek artıyor ve bu da sosyal medya ve dijital medya kavramlarını hayatımıza soktu.
Sosyal medya, bilgi paylaşımını çift taraflı ve eş zamanlı hale getiren bir sistemdir. Dijital medya ise ses, video ve fotoğraf gibi içeriklerin elektronik ortamda kitle iletişim aracı olarak kullanılmasıdır. Televizyon, gazete, genel ağ, radyo, akıllı telefonlar ve dergiler en yaygın kitle iletişim araçlarıdır.
Medya ve kitle iletişim araçlarının birçok olumlu etkisi vardır. Yeni bilgilerin yayılmasını sağlar, insanlar arasındaki etkileşimi artırır ve toplumda birlik duygusunu güçlendirir. Ayrıca, insanların eğitilmesinde ve eğlenceli vakit geçirmelerinde önemli rol oynar.
Dikkat! Medyanın bağımlılık yapma, aile bağlarını zayıflatma ve toplumdan kopuk bireyler yaratma gibi olumsuz etkileri de vardır. Bu yüzden bilinçli kullanım çok önemlidir.
Günümüzde genel ağ (internet) eğitimden e−eg˘itim ticarete e−market kadar pek çok alanda hayatımızı kolaylaştırıyor. RTÜK (Radyo ve Televizyon Üst Kurulu) ise radyo, televizyon ve genel ağ faaliyetlerini düzenleyerek, özellikle çocukları korumak için akıllı işaretler gibi projeler geliştiriyor. Millî Eğitim Bakanlığı ile birlikte hazırlanan "Medya Okuryazarlığı" projesi, öğrencilerin medyayı bilinçli bir şekilde okuyabilmelerini amaçlıyor.