Dersler

2

0

Kaydet

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

RADYOAKTIVITE Kararsız cekir de klar, kararlı hale gelebilmek için kendiliğinden forkle energi düzeylerine sahip cesitli ısınlar yayınlarlar. Bu olaya Radyoaktiflik yada Radyoaktif Radyasyon yayabilen elementlere Radyoaktif Madde Bozunma yo مل Radyasyon denic Element yada Radyoaktif atomuna Radyoisstop, bu atomların cekirdeğine yayınlanan energiye Radyoaktivite denir. bu maddenin Radyoaktif Gekirdek Radyoaktif Jozunma kendiliğinden gerçekleşirse Doğal radyoaktiflik disorde bir etki ile perceklerirse tappy radyoaktiflik adını alır. Radyoaktif boxunma Enerjisi denir. sonucu acija cikan enerjiye kısaca Radyasyon Hapılan çalışmalar cekirdek kütlesinin, çekirdeği olurturon proton ve nötronların kütleleri toplamından daha az olduğunu göstermektedir. to kütle forkının enerjiye dönüştüğünü ifade Einstein Gekirdekteki proton ve nötronların enerjiye Bağlanma Enerjisi daha kararl, hole gelir. etmiştir. bir arado durmasını sağlayan با denir. Bağlanma enerjisi arttıkça cekirdek Nükleon bosino düsen bağlanma enerjisi büyük olan çekirdeklere Korarlı Çekirdek denir. (örnek: Demir ve bakır elementleri) Bağlanma enerjisi küçük olan atom ILima yapar. +Korarlı cakrdeklarda ^ cekirdeklere ise Koronsix (Radyoaktif) cekirdekleri kararlı hale gelmek için : uranyum, toryum, aktingum, radyum) Cörnek: 75091 1'e yakın olurken, I'den utoklastikaa korarlılıke 20'den kücük olon korarlı elementlerde a Cekirdek denir. Karoreiz ceritli yollarla Atom numorass 12 C SP P P azalır. oroni ~ I'dir. "C inotop atomlarının proton sayis b'dır. Korbon 12 atomunda nötron vayısı 6, korbon 14 atomunda nötion sayısı fidir. Karbon 12 atomumen Korbon 14 atomundan daha korarlı olduğu görüle 12 2 = 6=1 P b "C » 7 = ±² = 1,33 Agir elementler de 206 210- Pb vQ 82 n Drani P yaklaşık 1,5 olduğunda atom daha kararlıdır. 27 Pb izstop atomlarının proton sayısı 82'dir. soyisi bakıldığında 124, Kursun 210 atomunda nation Kursun 206 atomunun, Kursun 210 Kursun 206 atomunda nötron. 12f'dir. noyun Drenne P atomundon doho kararlı olduğu görülür. Ağır elementler, n oron belli bir değere (korarlı hale) gelene kader alfa,...

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

13 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede

900 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı