Dersler

Dersler

Daha Fazla

Eğitim psikolojisi

30.07.2024

0

0

Paylaş

Kaydet


Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis
bilgi yapısına ve
Bilimin islevi
bütününe denir.
Anlama : Nedir sorusu

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bilim? Sistemli araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla biriktirilmis bilgi yapısına ve Bilimin islevi bütününe denir. Anlama : Nedir sorusunun cevaplandırılması olduğu gibi resmetme. Açıklama: Micin sorusunun cevaplandırılması. Bilimin en üst işlevi. Kontrol üretilen bilgilerin fiilen uygulamalara aktarılması. Bilimin Özellikleri "Olgusalder. (Olgusal fortışmalar sonlandırmak olanaklıder.). Gözlenebilir. "Montikudur. Tümeverim, tümdengelim yararlanılır. "Objektiftir. Mutlak anlamda değil simru ve özel anlamda objektiflik. 1 - Eleştirel dir. Her iddia karşısında elestirici yaklaşımdan vazgeçmet. Genelleyicidir. Tex tek olguleria değil olgu türleri ile ilgilenir. Nettir. Kavramler açık ve net olmalidir. + Birikimli bir süreatif. 1 - Evrenseldir. → Yapılan araştırmalarla gelişir. En güvenilir yol bilimsel yöntemdir. Burcler PSİKOLOJİ -iasel ya · Ruh bilimi. insan ve hayvon davranışların inceles. da dissal davrouşlar götler. iç ve diş nedenlerini araştırır. · sadece gözlenebilir değil gözlenemeyen davrouster da inceler. Ayrı bilim olmosi Wilhelm Wunds rik psikologi laboratuvam. Nōrobiyolojik yaklaşım: Elektriksel ve kimyasal. Davranışsal Yaklaşım: Gözlenebilen ve ölçülebilen dovransler. Watson. uyoran- tepki psikologisi. Ödüllendirme ya da cezalandurma. Psikoanalitik Yaklaşım. Freud'a göre dünyaya gelir. insenter doğuster saldırgarlik ve cinsellik eğilimleriyle Bilinçaltına itilmiş arzuların farkında olmayız. - ilk 6 yıl kişiliğimizi auşturur. → Dil süramesi, unutmaler hatalar bilinçaltındaki arzuların ifadesi darak kobul edilir. Fenomenolojik / Humorist Yaklaşım : inson doğası iyi ve olumlu " Odak noktası örnel deneyimler. Kimse sizi sizden iyi tanıyamos. - Carl Rogers I Abraham Maslow - "Kendini gerçekleştirme eğilimi Psikolojinin Alt Dal " Fizyologik Psikoloji: Biyolojik süreçlerle davrans arosındaki ilişki. Deneysel Psikoloji: Davranışal re bilimsel yaklaşım benimsenir. Deneysel. Dousmork Bikologisi: Dousmarter test uygulerler. Gelisin Psikolorisi: pollenmedes Sallime kader nose bearman docak pocites davrouş...

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

13 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede

900 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum

Alternatif metin:

değişikliklerini inceler. Kişilik Psikolojisi: Bireylerin Kendine özgü davrans, düsünce ve duygu biçimleriyle ilgilenir. Sosyal Psikoloji: insorter arasındaki etkileşimi, tutumler ve grup davrams- larlyle ilgili araştırma yapor. → Kişisel çekicilik, uyma, itaat, sosyal normier, ikna etme ve edilme Psikometrik Psikoloji: Veri ölame araçlarının geliştirilmesi. Endüstri (örgün) Psikolojisi: işveren, isci psikolojisi Gevre Psikolojisi: Bireyin ve grubun, dovronsim etkileyen Gevresel değişkenleri inceler. Binnur Yeşilyaprak Eğitim Psikolojisi Eğitim-öğretim etkinliklerinin incelenmesi Eğitim Psikolojisi araştırmalarında; $ amaca göre seciur. 1) Betimsel Gözlem, klinik yöntem, test, anket 2 2) Deneysel Bağımsız Değişken (Neden) Bağımu Değişken . 3) İstatiksel : Belli grupton örnek almer. (Sonuç). Min 2 grup gelişim ile ilgili temel kavramlar gelişim psikolojisi gelişim: bedensel, davranışsal, zihinsel ve duyussal alanlardaki değişimin hepsini kapsar. Süreç gelisme sonuç yas: dönem: bulunduklam yaşlarda sahip olunan özellikleri ayırt etmede xullovily. büyümek: niceliksel gelişim olgunlaşma: bireyin potansiyelinin süreç içerisinde ortaya çıkmasidur. Tamamen biyolojik ve kalitiosal. gelişim doğumdar ölüme gelişim süreci hazır bulunuşluk: ögrenmenin meydana gelebilmesi için bir takım temel bilişsel davraussal . Kritik Dönem: becerilere gereksinim vorder. Motivasyon. isteklilik Duyarlı dönem tarihsel zaman: Bireyin ilerlemesini etkileyen yoşa boğu bir boyuttui. : öğrenme Bireyin Gevresiyle etkileşimi sonucu meydana gelen nispeten kala davrous değişikliği. - - Gelişimin Temel ilkeleri • Gelişim, kaltim ve çevre etkileşiminin ortak bir ürünüdür. • Gelişimin yönünü belirleyer temel prensipler vordur. - Gelişim süreklidir. Belli aşamalardan geçerek gelişir. - Gelişim bir bütündür. Gelişim alonlar birbiriyle etkileşim halindedir. - - • Gelişimde bireysel forklilikler vordur. Gelişim dönemler halinde oluşur. Gelişim değişik alanlarda nöbetleşerek devam eder. - Gelişim düzenlidir ve degismer bir sıra izler. Geusim Görevi Ortaya konmosi gereken davransler, görevler veōtell kl. Bebeklik ve ilk çocukluk (0-6 yaş): Cürümeyi, katı yiyecekler, konusma Son Cocukluk (6-12): Kendine olan güvenin artması, insantem sevme, Sosyal roller, okuma -yama, ahlok ve değer sistemi, kişisel bagim- SIZUK, sosyal gruplara kasi tutum geliştirme. Ergenlik Dönemi (12-20): Bederindeki değişiklikleri Hobul etme, bir akron grubunun üyesi olma meslek seçimine yönelme değer sistemi geliştil. ' yakın ilişkiler kurma. sorumlu davranışlar sergileme. Gena yetişkinlik (20-40): Bir ise başlama, evlenme, çocuk sahibi olmo, vatandaşuk sorumlulukların yerine getirme, kendini ifade edebilme Orta Yas (40-60): psikolojiye uyum sağlama, eşle ortok etkinlikler düzenleme, boş zaman aktiviteleri, işte başarılı peformons, toplumsel sorumlumiller yerine getirme. Yaşkılık (60- ) Azalan sağuk ve fiziksel gücü kobul etme, uyum. Kayıplara uyum sağlama, kendi yaş grubuyla derin iliskiler, fiziksel acıdan yaşam koşullerne düzenleme. Fiziksel Gelişim ve Asamalam -> → Doğum öncesinde başlar. Psikomotor Gelişim: İlkel Hareketler ve ilk Oyun Dönemi (1-3 Yas): uzanma, yakalama ve birakma Okul Öncesi Dönem (3-6 Yas): Kızların erkeklere göre ince meter kas- lom daho muzu gelisir. - Bederi üzerindeki kontroun in noreketlerini daha uyumlu ve kontrollü yapmaya başld. ENI Dōnem | okul çağı) (7-12 yos): Fiziksel gelisme yavaşlar. - Sporla ilgili becerileri de kullama başlar. Ergenlik Dönemit 12-20 Yaş): Gocukluktan yetişkinliğe geais. -Sosyal Görünüş Kaygısı Vize. → sivilce, kilo -Erikson - Normal Kriz - 'Genellikle Kızlar 12 · erkekler 11 yaşında ergenliğe girer. -1 , H12h fizyolojik değişimler. - Erinlik dōnemi - cinsiyet 1 - Alle duşi dünyadan bilgile alma, arkadaş bulma orayışı. uygun olmayan bas etme mekanizmalar. (sigara, alkol, madde kul - Tommy, depresyon, intihar) BILISSEL VE DİL GELİŞİMİ "Jean Piaget, Lev Vygotsky. - 1 : Piaget ün çocuğunu doğal ortamlarında incelemistir. Gocuklar en etkili şekilde yaparak ve yaşayarak öğrenir. Sistematik ve kaletsal Şema - Fonksiyonel Değişmezler Ls Bilginin yapılaması 4 Birey bilgiyi zihnine katmaya 4 DIS dünyayı nasıl sğrendiği Yaşla birlikte de- gişebilir. çalışır. Lözümseme, şemayı değişmeye gerek yok. 4 sema yeterli gelmezse uyum sağlamaya causir. → Beşiktaş forması özümseme uyum vize Özümseme ve Uyumsama 4 yeni bilginin eski sema ya yerleştirilmesi (Ö) Jörgütleme (Beynin 2. islevi) →Dengeleme 4 Bütün hügün tutor olması 4 Zihin dengeleme eğitiminde - Yeni bilgi eski şemaya uymuyosa bizgi özümlerden ing um samaya gear. ་ Olgunlaşma: Kendinder beklenen işlevi yerine getirebilmesi. Yaşantı (Deneyim): Aktif deneyim. Sosyal Geçiş Kültürel, Toplumsal Aktarım. Yaşantı yoluyla bireye aktarma. > verider \uyum surge Denge + Dengesizlik + hyum Tuyum inliyeu Bilişsel Gelişim Erreleri Veri Durum • Önemli olan ne kada değil nasıl düşündüğüdür. Duyusal Motor Dönemi (0-2 yaş) - Görme, işitme gibi duyusal deneyimler. - Refleksit hareketler sonu sembolik düşünce boşler. Neshe Kazanması , daha sonra taklit edilmeye! "Nesne korunumu | Bozuk 5T1 il kaġit 5TL arasındaki fakın bilinmesi) T Empati yetisi yok. -1 'Nesne Kimliği: Kerdi tabagim görünce bütün tabakley Hendinin saması. → Ses bulasmasi' Empatinin baslaması (Ağlama sesi duyunca ağlaması) . İstem öncesi Dönem (2-7 yaş) Sembolik Evre (2-4 Yas): Dil gelisini, Benmerkezcilik (ben üzgünsen herkes üzgün, Animizm (consız nesneleri coru sanma), Monolog, Paralel Oyun. Sezgisel Dönem (4-7 Yas): Odaktor uzaklaşamama ' akıl yürütmede simulik Tersini düşünememe, tek yönlü chişünme, tek boyuthu simflama. Somut islem Dönemi (7-11 yos) Tersine Gevirebilir. (5 moder= • Somul problemleri çözebilir. - Kağıt STL) Gocuk bermerkezclliğinden kurtulur. 'Odaktor uzaklaşma, becerisi kazams. Soyut işlem Dönemi (11 yaş+) 1 Soyut, idealist mortiksal. Vygotsky 'nin sosyo- Kültürel Bilissel Kurame - Beynin sosyal bölümü birincil ve gerçek, bireysel bölümü ikincil ve sonraden. → Yakınsak Alan Öğrenmesi: Max Potansiyel - Gerçek Gelişim Düzeyi Yapamayacaklarım Yardam ile Yapabileceklerim yapabildik 1 öğrenmede sosyal, kültürel, tarihsel boyutlar (Afgoriston - TR forma) - Akran ögreticiliği (Bilenin bilmeyere öğretmesi) - Eğitim her cocuğun gelişim düzeyi ve muzina göre. DIL GELİŞİMİ Fonem: Bir dildeki anlamı etkileyen en küçük ses birimi Morfem • Seslerden aniam olusturacak en küçük anlom sentaks: 532 dizimi DarrousGI Kuram³ Bir davrouşi nasıl öğreniyorlasa, dile ilişkin kazarmber da öyle öğrenmektedirler. ŞarHanma, ödül, ceza, tekrar Sosyal öğrenme Kuram: Darrouşlar gözlemleyerek öğrenme. Taklit. pekiştires. Bilişsel Kuram: Dilin dus dünyayla ilgili bilişsel izlerimleri youyle gelistiğini. Bilissel bir sema oluştururler. Etkileşim Kuramı: Hill. Biyolojik olgunlasma. Gevresel etki ve yaşantı. , Psikolinguistik Kuram: Chomsky. Dil öğrenme mekanizmasıyla dünyaya gelinir. Frontal bölgede broca alou sözcük Çikoma. "Sol youmkürede wernicke dili anlaması. Dil Gelisim Evreleri Agulama Evresi (0-12 Ay) Aglama Evresi 10-2 Ay) ilk Evre Agulama Evresi (2-6 Ay) Bazı ümi sesler. Sono doğru bazı neceler Heceleme Evresi (6-12 Ay) : Art orda heceler. Sözlü pratik. iletişim değil. Kültürel değil evrensel. Tek Sözcük Evresi (12-18 Ay): ilk anlamu Kelimeler. -Tek Kelimeyle çok şey anlatmaya causması morgen. - 50 civar Kelime haznesi → Sona doğru sözcük patlaması. Telgrafik (iki Kelime) Evresi (18-24 Ay): - Anlamsız, grame kurallar yok. -> T ilk Grame Evresi (24-60 Ay): • Grames kuralına uygun uzun cümleler. 3 yaɛ 900-1000, uyaş 1500-2000 dönem sonu 15.000 - Yes belirten Kelimeles ' Kişilik Gelişimi Bireyleri diğerlerinden ayırt eden bireye özgü özellikler bütünü. Kişilik karakter + Huy Psikanalitik Kuram: + inson kötü roruk. "Kisisel gelişiminde cinsellik önemlidir. Topografik Kişilik Biling: Herhangi bir anda forkında olunar yaşantıların bulunduğu alon. M Bruincöncesi Ancak dikkat zorlayook hatırlanabilen и Bilincouşi Bilince alkorlamayan, hatırlanamayor olayların "I " Yapısal Kisilik Kuram : id: kişiliğin ilkel yönü. Hoz ilkesi Ego: Kisligin dengeleyici yönü Gerçeklik ilkesi. Superego: Kişiliğin anlari yönü. vicdan ilkesi. Psikososyal Gelişim Kurami. -Erik Erikson, sosyal ilişkiler önemli, gelişim yasom boyu - Psiko-sosyal: Gevre faktörlerinden etkilenen -1 Erikson inson 8 farku evreden geçer. sağuku olabilmesi için her evrede + hedef tamamlanmal. Gatismale evreleri oluşturur. - Zamanında çözülemeyen sorunlarn bir kısmi sonraki dönemlerde çözülebili Psikososyal Gelişim Evreleri Temel Güven - Güvensizlik (0-1 yaş) Bağımsızlık - Kuşku ve utang (1-3 405) Girişkenlik-Suchluk Duygusu (3-7 Yaş) Caliskauk - Aşağık Duygusu (7-12 Yas) Kimlik Kazanma -Rol Karmaşası (12-18 Yaş) Yakın ilişkiler - Yalmızlık (Gena Yetişkinlik) üretkenlik - - Durgunluk lorta Yos). Benlik Bütünlüğü - Umutsuzluk (ileri Yetişkinlik) Kimlik Statüler ipotekli Kimuk Statüsü: Diğer insonlordon aldiġ₁ dönütler sonucu kimlik olusturul. Daġink Kimlik Statüsü: Moratoryum Kimlik Statüsü Seçenekleri araştırırlar. Denemelerde bulunurte. Karar veremezler Boşarch Kimlik Statüsü Araştırma sürecini yaşayıp çeşitli rolleri deneyerek bağlanmaler oluştururlar. Bağlanma Kuram insonell Yaklaşım: Carl Rogers, inson doğasına iyimser yaklaşım. Bireyin. başkası tarafından değerlendirilme. Benlik Kavrom Gevreyle etkileşim içerisinde dinamik bir süreç sonucunda oluşur. Kişinin kimliği, değeri gibi kendusi hakkında algılayabildiği görüşlerinin, duygularmin. ve tutumlarının tamamıdır. Ideal Benlik: Kisinin kendini nasıl görmek istediğidir. Sahip olduğunda kendini değerli hisseder. Abraham Maslow insona iyimser bakış açısı. intiyaclor Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme Saygınuk Erdemu Yaratıcı içien Problemaözü on yargısız özsaygı, özgüver başam, saygı duymak saygı duyulmak Sevgi /Ait Olma Arkadaşuk, aile, cinsel mohremiyet FINAL Güvenlik Beden, is, Kaynak, aile, sağuk güvenliği Fizyolojik nefes alma, yemek, su, boşaltım, cinsellik Ahlak Bireyin doğru yanlışı ayırt edebilmesini sağlayan değerler bütünü Ahloki Gelişim Toplumun normiam doğrultusunda, doğru ve yoruşa ilişkin kendi Kişisel değerlerini ouşturma süreci : Ahlaki Olgunluk Bireyin her türlü ahlok dusiliġi tespit edip müdohelede bulunabilmesi. Ahlaki Gelişim Kuromlar : Psikanalitik Kuram içgüdüler denetlenmeli suçluluk iyidir. Sosyal öğrenme Kurami iyi modeller sunulmalı ve yetişkin normlom besimsenmeli. dir. Bilissel Gelişimsel Kuramle Piaget Ahlaki Gelişim Kuramu: Zihinsel Gelişime paraleldir. Ahlaki yargı değerini ölçmek için Cocuklara ikilemli sorular. Gocuk 5 yaşına kadar Gevresindeki olayları aynen taklit eder. Yetişkinlerin otoritesine körü Körüne bagh. Duyusal Motor ve işlem öncesi Döneme tekabül eder. Gocukta empati duygusu yoktur. Benmerkezci yapı buna engel dur. Dışa Bağımu Evre (6-11 yaş); Kurallar ve ilişkiler sorgulanamaz. 7-8 yaş eşitlik ilkesi devreye girer. Suç - ceza derecesini oranler. Daha şiddetli cezalandıran suçlar. daha kötü suçtur. Özerk Ahlak Evresi: (12+ Yas): Kuralle esnetilebilir. Sonuca göre değil niyet ve koşul. lora göre karar verilmesi gerekir. Nesnel sorumluluk önemini yitirmiş öznel sorumlulu ön plana getirilmiştir. Lawrance Kohlberg: I. Düzey Gelenek Öncesi (Egosantrik Düzey). 1. Basamak itaat ve ceza Yönelimi Niyet önemli değil sonuç önemli. Dovrams disodon denetlenir. Çocuk için büyüklerin sözünden çıkmamak önemlidir. Otoriteye körü körüne bağlıdır. (Yetişkinlerin söylediklerini onlomadon popojan. gibi taklit eder.) 2. Basamak Saf Gikoru Eğilim - Pazaryeri Ahlakı : Bireyin gereksinimlerini gideren her sey doğrudur. Bireycilik ve Gikora dayalı iliski ön plandadır. Karşılık ve esitlik ilkesi ile adil dmaya calisir I Dişe diş Göze göz) I. Düzey Geleneksel Düzey 3. Basamak iyi Gocuk Eğilimi iyi davronus, yakın Gevreyi memnun eden, onlar tarafından takdir edilen davronus. 4. Basamak Kamin (Yasa) ve Düzen. Önemli olan başkaların memnun etmek değil yerleşmiş kural ve sosyal düzen Korumaktır. III. Düzey Gelenek üstü lözerk da ilkeli) Düzey yo Kişisel otorite duşur. Kişi kendi üzerinde düşündüğü fikirler üzerinden. 5. Basamak: Sosyal Sözleşme-Sosyal Kontrat Doğru davranış, insan haklem Ive toplum yaramı gözetilerek. 6. Basamak Evrensel Ahlak ilkeleri Kişinin Kendi vicdouyla ve kendi geliştirdiği ahlak ilkeleriyle tammber. Evrelerin ve Basamakların Değerlendirilmesi Her birey 6. devreye kode çıkamayabilir. - Bireysel Farkluklar sınavda yok. 10. Bölüm Klasik (Tepkisel) Kosullanma ve Bitişiklik Kuramlam Klasik Kosullonma Koşulsuz Uyarıcı + Nötr uyamcı = Koşullu Uyarıcı Koşulsuz uyarıcı: Organizmanın öğrenme olmaksızın tepki gösterdiği uyarıcılardır. Koşulsuz Tepki organizmanın hiçbir koşullanmaya gerek kalmaksızın doğuston. gösterdiği tepkilerdir. Notr Uyama: Organizmoun, bazı uyaralara korsi doğustan getirdiği bazı dovranışlar Olmokla birlikte henangi bir yaşantı geçilmeden Kosullu Uyama: Baslongiata bir organizma icin tepkiye neden olmayan bir uyarıcı (NU), Koşulsuz uyarıcı il bir arada ve birkos kez verilmesinder sonra bir tepkiye neden olur. Koşullu Tepki Koşullu uyarıcı ile koşulsuz uyarıcının eşleşerek... Klasik Koşullanmayı Etkileyen Faktörler Makinuk (Bitişiklik) Noti uyarıcı ve koşulsuz uyarıcı arasında gecen süre, değişkenlerin veriliş s'rosi, tahmin edilebilme, biyolojik smurlar → türe özgü hazırowışluk Pekistirme koşulsuz uyarıcı ↓ organizmoun koşullu uyarıcıya karşı tepkisini devam ettiren pekiştires. Genelleme: Koşullu bir nyoria organizmada bir tepkiye neden olduğunda, о uycmcıya benze uyarıcılar da (Bütün torsonora) aynı etkiyi meydana getirir. (Buten tome" Ayırt Etme: Sonucu pekiştireale biten uyarıcılara tepki vorder. (sadece beyaz tavsona tepki verme). Sönme ve Kendiliğinden Geri Gelme Koşulsuz uyera ile pekiştirilmezse tepwide sönme gerçekleşir. Sönmeden sonra VIZE DAHIL ?. Tekrar pekiştirilirse kendiliğinden geri gelme Diğer Gelisim Alanley Bölüm 7 Yok Bölüm & Birgsu Fok Yok Bōhing öğrenmeyle ilgili Temel Kavramia hotirlat 10 vor 11 Yok 12 vo 13 ver Corta seçmeli