Dersler

Dersler

Daha Fazla

10. Sınıf Felsefe İlk Ünite Yazılı Çalışma Kağıdı

23.07.2024

0

0

Paylaş

Kaydet


Felsefe Yazılı Çalışma
Bilgi: Zihinle dünya arasında ya da özneyle nesne arasındaki bir tür bağı ya da
bağları kurmuş olmamız anlamına gelme

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Felsefe Yazılı Çalışma
Bilgi: Zihinle dünya arasında ya da özneyle nesne arasındaki bir tür bağı ya da
bağları kurmuş olmamız anlamına gelme

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Felsefe Yazılı Çalışma
Bilgi: Zihinle dünya arasında ya da özneyle nesne arasındaki bir tür bağı ya da
bağları kurmuş olmamız anlamına gelme

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Felsefe Yazılı Çalışma
Bilgi: Zihinle dünya arasında ya da özneyle nesne arasındaki bir tür bağı ya da
bağları kurmuş olmamız anlamına gelme

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Felsefe Yazılı Çalışma Bilgi: Zihinle dünya arasında ya da özneyle nesne arasındaki bir tür bağı ya da bağları kurmuş olmamız anlamına gelmektedir. Bilinç: İnsan olarak kendimizde ve çevremizde olup bitenlerin farkında olmamız idrak etmemizdir. Öz bilinç: Kendimize yönelip kendimizi kendi düşüncemizle kavramamız, kendimize bir nesne olarak dışarıdan bakabilmemizdir. Kavram: Dış dünyada, düşünmek ya da dilde var olana ilişkin olarak oluşturulan düşünsel bir çerçevedir. Terim: Kavramın dille ifade edilmesidir. Hikmet (Bilgelik): İnsanın kendini tanıması, hayatına anlam ve değer katması. Ölümsüz özü bulma çabası. Yunanda akıla dayalı doğuda Tanrıya dayalıdır. Hakikat (Doğruluk): Zihindeki bilgilerin dış dünyada karşılığı olan nesnelere uygunluğu. Gerçeklik (Realite): Zihnin dışında var olup duyularla algılanabilenlerdir. Felsefi Düşüncenin Ortaya Çıkışı: Felsefi düşünce Antik Yunanda Thales ile beraber ortaya çıktı. Mısır, Babil → Geometri-Astronomi→Pratik kaygılardan ortaya çıkmıştır. Teoriye dönüşmemiştir. Usta-Çırak ilişkisi vardır. Doğa Filozofları: Arkhe'nin ne olduğu sorusuna yanıt aramışlardır. Önemi: İlk defa mitolojik düşünceye karşı çıkarak evreni gözlemlemiş ve akıl ile doğayı temellendirerek anlamaya ve açıklamaya çalışmışlardır. Neden Antik Yunan? -Demokrasi ile yönetiliyorlar. (Özgür düşünce, Hoşgörü) -Liman kenti, ticaretle uğraşıyorlar. Farklı kültürleri tanıma imkanına sahipler. -Minos Uygarlığından kalma zengin bir kültür ve dile sahipler. -Köle sınıfı (Aristokratlar için boş zaman yaratmış) -Ekonomi düzeyi yüksek. Felsefi Düşüncenin Özellikleri: Özneldir, Temellendirmeye dayanır, Akla dayanır, Evrenseldir, Sistemli ve düzenlidir, Sorgulayıcı ve eleştireldir, Birikir fakat ilerlemez, Refleksiftir, Kesin değildir. Felsefenin Bireysel İşlevleri: . Farklı görüşlere açık olmayı sağlama. • Ön yargılardan uzak durmayı sağlama. • Bilinçli bir birey olmayı sağlama. • Olayları tek...

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

13 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede

900 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum

Alternatif metin:

yönle değil çok yönüyle değerlendirmeyi sağlama. • Bireylerin kendi yaşamında karar verici olmasını sağlama. Toplumsal İşlevleri: • Bilimlerin gelişmesine yardımcı olma. • Bilgi toplumu olunmasını sağlama. • • • Toplumsal ön yargıların ortadan kalkmasına katkı sağlama. Akla ve iradeye değer veren toplum olunmasını sağlama. Demokratik işleyişin önemini kavratma. • Farklı toplulukların birlikte yaşamasının önünü açma. Önerme: Doğru veya yanlış değeri alabilen, yargı bildiren cümlelerdir. Önerme Sayılmayanlar: • Ünlem Cümleleri: Eyvah yağmur yağıyor! • İstek Cümleleri: Keşke ödevini yapsaydın. • Soru Cümleleri: Şule hasta mı? • Emir Cümleleri: Al bu kitabı masaya bırak! Önermele 3'e ayrılır: Tümel Önerme: Bütün Bireyler için bir şey bildiren. Her, bütün, tüm hiçbir, hepsi Tikel Önerme: Bütün bireyler için değilde kimileri için belli bir şey bildiren. Kimileri, bazı, birkaç, kimi, birçok Tekil Önerme: Öznesi tek bir bireye karşılık gelirse olur. Tek, Osman, öğrenci, o Tümdengelim: Genel → Özel veya Genel → Genel Örnek Tümelden tikele/tikele: • Bütün meyveler vitaminlidir. • Çilek meyvedir. • O halde çilek vitaminlidir. Örnek tümelden tümele: • Bütün meyveler vitaminlidir. • Bütün vitaminler yararlıdır. • O halde bütün meyveler yararlıdır. Tümevarım: Özel → Genel Örnek: • Bakkaldan aldığım meyve tazeydi. • Bakkaldan aldığım peynir tazeydi. • Bakkaldan aldığım sucuk tazeydi. • O halde bakkaldaki tüm ürünler tazedir. Analoji (Benzeşim): Özel→Özel iki olay arasında Örnek: • İstanbul büyük şehirdir ve suç oranları yüksektir. • Ankara da büyük şehirdir. O halde Ankara'da suç oranları yüksektir. Tutarlılık: Önermelerin birbirleriyle uyuşmasıdır. Çelişlilik: İki önermenin farklı yapıda olmasıdır. Örnek Metin İyice düşünüldüğünde her şey maddeye indirgenebilir. Çünkü gerçek olan maddedir ve madde dışında hiçbir şey yoktur. Bana "Tanrı” düşüncesini maddeyle nasıl açıklayabilirsiniz?" diye soruyorlar. Doğa ve evren karşı- sında kendisini güçsüz ve çaresiz gören insan, doğa- dan çok daha güçlü bir varlığa ihtiyaç duymuş ve "Tanrı" düşüncesini oluşturmuştur. Görüldüğü gibi "Tanrı" düşüncesinin temelinde nesnel bir varlık olan doğa vardır. Yine öldükten sonra yok olup gitme korku- su "ruh" düşüncesinin ortaya çıkmasına neden olmuş- tur. eis Karl Marx Aşağıdaki iddialardan Karl Marx'n düşüncesiyle tutarlı olan ve çelişenleri bulunuz. İnsan beden ve ruhtan oluşmuştur. İnsan öldükten sonra ruhu yaşamaya devam eder. Kişilerin ahlaki değerleri yaşadığı toplumdaki eko- dis nomik ve sosyal koşullardan bağımsız değildir. İnanç ve ahlak maddi koşulların ürünüdür. Var olanların yaratıcısı Tanrı'dır. Evrendeki değişimin nedeni maddenin başka bir maddeye dönüşmesidir. Her şey sudan oluşmuştur. Havanın sıkışması ve gevşemesi sonucunda bütün evrendeki varlıklar meydana gelmiştir. eis Tutarlılık ve çelişiklik kavramlarını aşağıdaki örnekler üzerinde inceleyelim: eis Örnek Metin İki ayrı evren vardır, birisi idealar evreni diğeri ise idea- ların bir yansıması olan görünüşler evrenidir. İdealar evreni hiç değişmeyen, duyularla kavranamayan, sade- ce akılla kavranabilen varlıklar evrendir. Görünüşler evreni bir yansımadan ibaret olduğu için, gerçek değil- dir. O halde var olanların gerçek bilgisine ulaşmak için idealar evrenindeki varlıkları bilmemiz gerekir; bu bilme de duyularla değil akılla olabilir. Duyularımız gerçek olmayan, gelip geçici dünyaya ilişkin bilgiler verdiği için bu bilgilere güven olmaz. İdealardan pay almayan hiç- bir varlık varlığa gelemez. Aşağıdaki iddialardan Platon'un düşüncesiyle tutarlı olan ve çelişenleri bulunuz. ◆ Bütün bilimler olgulardan hareket etmelidir. İnsanın sahip olduğu bilgilerin hepsi deneyimin ◆ ürünüdür. Varlık dediğimiz her şey düşünceden ibarettir. Toplumdaki ahlak anlayışı toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi koşullarının bir ürünüdür. Bilgilerimizi oluşturan deneylerimiz değil aklımızdır. ◆ Bilginin doğruluğundan emin olamayız. Platon ◆ Deney ve gözlemle ispatlanamayan bilginin doğru- luğundan bahsedemeyiz. feis Matematiğin önermeleri en doğru bilgidir. Gerçeğin yapısı matematikseldir.