Dersler

Dersler

Daha Fazla

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

24.07.2024

7

0

Paylaş

Kaydet


Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme
OLCME VE DEĞERLENDİRME
Sistem
işlemidir.
karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin
anlamlı bir bütün olust

Kayıt Ol

Kaydol ve binlerce ders notuna sınırsız erişim sağla. Ücretsiz!

Tüm belgeleri görebilirsin

Milyonlarca öğrenciye katıl

Notlarını Yükselt

Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun

Bir özelliğe sayı veya sembol verme OLCME VE DEĞERLENDİRME Sistem işlemidir. karşılıklı etkileşim olusturan Ogelerin anlamlı bir bütün olusturacak şekilde bir araya gelmesidir. (Islem) (aron) Girdi Sürec → cikt feedback / donut Sistemin kontrolu Değerlendirme, karar verme lolame sonuclan bir olcutle kıyaslanarak bir karara varılır) istemidic Değişken Bir durumdan diğerine farkulik gösteren Czettiklere denir. Örneğin bir grup öğrencinin boy uzunlukları değiskendir. (GüNCE farkle). Sabit değişken olmayanlara denir. Nicel Değişken - Sayılarla ifade edilen, büyüklük Nitel Dekken Sembollerle ya da sıfatlarla ifade edilir. Büyüklük ifade etmez. göster Sürekli Değirken iki değer arasında başka bir (kesiksiz) degeri bulunabilen değişkenler süreklidir. ağırlık, uzunluk, zeka düzeyi yas Süreksiz Degikken sınırlı sayıda değer alan değişkenler (kesiku) cinsiyet, okul tülleri Sureksizdir. 17 karar varsa değerlendirme vardır. CamScanner ile tarandi P R R begister Bir duruma. etki eden değişken Bagimu Dekken & Bir başka değişkene bagl/olar, etkilelen değirken. kanser Sigara bağımsız bağımlı kanser depresyon duzeyt bağımsız bağımlı veya biteliktk * ölçmenin ana konusu belli bir özellik Turgut (1990) sonuclarının * Temelinde > Belli bir niteliğin gözlemlenerek gözler sayı ya da sembollerie ifade edilmesilir. Slcme fark kavramı vardıf > Bütün insanlar farkl insanlar) *Bu islemden sonra elde edilen sayı veya semboldur. * Her zaman sayılarla ifade edilmez, bazıları büyük-kücük, iyi-orta-kötü gils sembollerle ifade edilir. Olcme kurall (sınav kac azerinden değerlendirilir) olcmeye konu ola özelliğin hangi miktarına ne değer verileceğinin belirlenmesidir. (Dogal vey (10 soru 10 puan gibi) olcme > dogruda Slome türler dolaylı olame türetilmis kame Doğrudan olame raftaki kitap öğrenci sayısı yapay. kullandign arac oktugon seyin özelliği ile ayny bir arac yardımıyla Araya baska degisken girmeden doğruda doğruya gözlemlenmesi sonucu yapıla olane tarūdar. - Temel sayma. Duyu orgalant (Dolaylı ölcme. Doğrudan olculemeyer değişkenin, zeka yaylı katarla komur fartma Ture-filmis ölme otomobilin hiz toplama cikarma, Onunla ilgisi olduğu bilinen ya da sanilor baska değirken...

Aradığını bulamıyor musun? Diğer derslere göz at.

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

Knowunity, Apple tarafından büyük ilgi gördü ve Almanya, İtalya, Polonya, İsviçre ve Birleşik Krallık'ta eğitim kategorisinde sürekli olarak en üst sıralarda yer aldı. Hemen Knowunity'e katıl ve dünya çapında milyonlarca öğrenciyle yardımlaş.

Ranked #1 Education App

İndir

Google Play

İndir

App Store

Knowunity, beş Avrupa ülkesinde 1 numaralı eğitim uygulaması!

4.9+

Ortalama Uygulama Puanı

13 M

Öğrenci Knowunity kullanıyor

#1

Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede

900 K+

Öğrenci ders notlarını yükledi

Kararsız mısın? Bizi bir de dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan dinle!

iOS Kullanıcısı

Kesinlikle harika bir uygulama, resmen hayatımı kolaylaştırdı.

Stefan S, iOS Kullanıcısı

Uygulama çok basit ve iyi tasarlanmış. Şimdiye kadar aradığım her şeyi buldum

S., iOS Kullanıcısı

Ba-yıl-dım ❤️, çalışırken neredeyse her an kullanıyorum

Alternatif metin:

gözlenerek ölcülmesidir. iki veya daha fazla değliken arasing yapılan matematiksel isten sonucu elde edilen olome sayılmaz. сарта ve bölme da turudur. Formul kullanmak CamScanner ile tarandi belirtiyorsa Suley Rann Unwnz olcmede Sifirin onent Gercek (mutlak) SIFIC Doğal Sifir (iyokluk varsa gercek yokluğu gosterir. olcme sonuclar oranlanabili uzunluk, ağırlık kist sayısı yerine sifir koy Olamede Arac ve ökek Siniflama ölçekler benzeyip benzememelerine gore gruplamak sayısal anlamı yoktur. Siralama olcekleri →olome isteminits baslangia noktası HIS STUUDIOIUDE Göreceli (bag) -büyüldük Sirasing gove Sifr Bagi Sifir 61 kaslangic, meria) sifir beden - goreli yada tanımlanmis - - sifil barlangıç noktasını gostenr yüksekük, hava sıcakligi, başarı puani, takvim. puanla kurgulara her cumle -zama tarih bildiriyorsa Esit aralıkl olcekle -Sayılar sıra sayılardır. alcum dome irleminin sonucu slaut oran kekler gercek Sitoktas oleme sonudan vardır. hakkında karar vermek kin kullondon degere denir. (acut kriter Solcum * Ali matematikten 90 puan aldı. kararı ölcme - de לול ולוג * Hacettepe Üniversitesinde ders geome baraj) KARAR Slcut cumlesT 65 puandir • mutlak Degerlendinme ve mutlak olcut - Ckriter referanslan) - kullanılan olcütün değeri sinaudan mutlak değerlendirme söz konusudur. programda hedef davranışlar konu (kelik) Sınırı Sorulan Soru sayısı Sgrenme eksiklikleri öğretmen kanısı (puan Sınır) alcut het ve kesin once betti ise Sinaudo once belli olcut olarak alınıyorsa muTLAK DEGERLENDRE * kritik kararlorda kullanılır. Ehliyet- mezuniyet - Beige CamScanner ile tarandı devam Güvenirliliği arttırır. (kullanılması) adet, tale, adım Doğal Bilimsel dayanağı yoktur. (günlak yaşam) Birimler yapay bilimler uzmanker tarafından belirlenmiş. Bilimsel dayanakları vardır. (km, saat, kg) Birimde bulunması gereken özellikleri Esitlik Birimler arası mesafenin exit olmasıdır. Hep ayni sonuc cıkıyorsa esitlik özelliği vardır. Genellik Ceurensellik) Kullanışlılık (pratik olcme turu Heryerde herkes tarafından anlaşılmasıdır. (Bazen yöresel birimler kullanuur) soruluyorsa P Doğrudan Dolayl Türetilmiş Doğru yerde doğru birimin kullanılmasıdır. Soru kökünde miktar bilgisi icermeyen durumicr •Sınıflama Sıralama Skek tala Soruluyorsa içeren durumla •esit kil ölcute gore değerlendirme mutlak Bagi Değerlendirme Türleri J değerlendisme norm Amaca göre ° Tanımaya Cyönelik Bicimlendirmeye yonelk Değer bicmeye yönelik Bağıl Değerlendirme ve Bağil okcut olcatan değeri sinaudan basarısına göre farklı değerler Rekabet * Karşılaştırma ve sıralama 11 Aritmetik ort. üzerinde kontenjan Sinirli ise Sorular zor sure az ise d. Ogrenci katilimina ürün dosyası değ Performans •·değ· 02 değerler dime. Akran değerlendirme sonra hesaplanıyorsa ve grubun alıyorsa söz konusudur. aritmetik Standard sapma - Gan eglist | bağil Standar Zve HEDNEK puan alanks sinifini gecer. CamScanner ile tarande • - Tanımaya yon. değerlendirme (yerleştirme)) diagnostik Daha çok sürecin basında yapılır. Sınavın yapılma amacı sınava girenleri tanımak, onları uygun Sınıflara yerleştirmek ise kullanilir. Tum yetenek Sinaulan 1 - Bicimlendirmeye Yonelik Değerlendirme formatif Ders ya da kurs sürecinde yasanan oğrenme eksikliklerini ve yankışlarını belirlemek amacıyla yapılır. - Quizler, konu ve cinite testleri, - kolay sorular - yaprak testler Summatif Surec sonu" Deger Bicmeye Yönelik Değerlendirme Ders ya da kurs sonunda öğrencilerin kazandırılması planlanan kazanımlardan ne kadar kazandığını belirtenek amacıyla yapılır. "kazanılma düzeyi, kazanılma derecesi " ara sinaular ve finaller, uzmanlık testler, tam belge Olamede Hata • Gercek Puan Denklemi ve ōlame Hatası P = G+H gözlene puan -Glcme sonuclandıf sincven Hata puani ikisi arasındak gercek bilinmez, teorik" bilinir Elemsonucu • Hata Turler puan öğrencinin gercek peff. ya da basarsi Fork Tesaduf Hata - kaynağı belli olmayan - Sonuclara hatalar tesadüfen kanser. yapılan herdsmede Sabit Hata aynı miktarda = Sistematik Hata karison hatadır. Fen bilimlerinde ölcülen özelliğin miktan değiştikce miktar degiren hatalo dir Sosyal bilimlerde se sgretmenh puanlamadaki yanliliği / taraf tutması ile ortaya çıkar. CamScanner ile tarandi Olcmenin Standart Flatast Gerçek puan araligi (Tesadufu hatanın tarador) Hala payi Standart sapma ne kadar dürlikse güvenirlik o kadar fazladır en yüksek GOV. (S.S) end. + en.y. Standart hata en duruk eny. + en.d. Gecerlik "amac" "hazırlanma amacı" ōlame aracının amacına etme derecesidir. hizmet - bilen ve bilmeyent - - ayirt etmet oktağa özelliklere başka özelliklere karutırmamalı. sabit ve sistematik hatalardan arınık olmalıdır. Gecerik katsayısı - 1 ile +1 arasında değer alır. Minimum (0.30 Olmalidir. ve üstü olduğunda geçerlilik eksek Güvenirlik "sonuç" olime aracının tesadüfi hatalardon - olcme sonuclar arınıklık derecesidir. gercege yakın olmalı, doğruyu yansımall, tutarlı olmalı katsayısı Olle 1 arasındadır. Minimum (0.70) olmalıdır. " Kullanklik "maliyet" olcme aracının zaman, emek ve para yönünden minimumu harcatırken verim yönünden maksimumu sağlamasıdır. "Zaman" faktörü üzerinden incelenir. Duyarlikk Birimi, aralığı ° kacak olan ölme daha güvenilirdir. 20 soru venne 100 soru cm yerine mm Güvenirlik kararlılık Bir testin bilden çok kez uygulanat rak sonucların benzerugint incelemektir. Tutarlılık • Bir testi olusturon birimlerin birbirine benzer- gidir. CamScanner ile tarandi Test- tekrar test yöntem Güvenirliligi hesaplanacak test, aynı gruba beltr aralıklarla iki kez veya daha fazla uygular. Sonuclar arasındaki korelasyon Eatsayısı bulunur. aynı ya da benzer ise gavenirlik yüksek Korelasyon minimum 0.70 olmalıdır. • Paralel test yöntemi iki testin tüm niteliklerī (soru sayıları, kapsamları) zorlukları benzer olmalıdır. (korelasyon minimum (0.70) Bu iki test aynı öğrenci grubuna haber verilmeden ard arda ya da 1-3 • iki yarı güvenirliği 1. yarıda yüksek ala almalıdır. + Ic tutarliliği yüksek gün arayla uygulanır. -Test I kere uygulanır. (habersiz) - Puanlarken ikiye bölünür. öğrenci ikinci yandan da yüksek (k tutarlılık katsayısı) kuder - Richardson yöntemi Her testte kullanılmaz. Sadece doğru cevaba 7 puan, yanlış ve boşa sıfır puan verebilen testlerin güvenirliğini ölmede kullanılır. Ne zaman kr-20? → ayrıntılı madde analizT - verilerine ulaşabiliyosa - madde güclüğü, madde ayırıcılığı, madde standart sapması, madde varyansı Ne zaman kr-21 ? sadece test istatistiklen hesaplanıyors - - ortalama, medyan, mod, standart sapma, ranj • Cronbach Alfa Yöntemi alfa katsayısı 0.70 * Doğru cevabin kişiden kişiye değiştiği testlerde kullanılır. CamScanner ile tarande Kapsam Gecerliligi Bir Sinauin ni gösterir. "icerk icerik bakımından amaca hizmet edip etmediği- Sorular konulara dengeli dağıtılır. Bunu belirlemenin 3 yolu vardır. Belirtke tablosu * Uzman görünü + karşılaştırma (eski sınavlaria) • ölcüt gecerliliği olcme aracının karşılaştırılır. llygunluk (uyum) gecerlig iç tutarlılık artacsa kapsam fecerliligi duser "baska bir durum ökut olarak kullanılır" sonucu okcut olarak alınan bu durumla • gecicit ile karsilastırmak -miste var olan bir Yordama Gecerliligi geleceğe yönelik tahmin verip. vermemest doğu Yapı gecerliligi kuramsal temel ve teorik \\ayırıcılık " araştırır. yapıy ökülen soruların ōktakleri özellige sahip olanlar ile olmayanları ayırt etmesi ile ilgilenir. - •psikolojik testler - • Görūnūs geçerliliği görümük mindan Sınava bakan herhangi bir kişi Blame aracının ilgilenir. faktor analizT uzma garaku karsilastırma cevaplayıcılarlame farkuplar amacını, türünü doğru algılayıp algılamadığı ile Güvenirlik ve geçerlilik arasındaki ilişki • gecerlik yüksekse güvenirlik de yüksektir. 0 güvenilik yüksek se gecerlilik hakkında yorum yapılamaz. Onem derecest -gecerlik 2- güvenirlik * 3- kullanılılık CamScanner ile tarandi 1 ↓ mükemmel iliski pozitif iki özellikte ikisi de yonlu → Korelasyon En az iki farklı özellik arasındaki Miskinin yonunu ve boyutunu gösterir. •matematikse 0 nötr ilkki +1 mükemmel iliskT değildir. artmall ya da azalmalı negatif " " ל tam tersi durum. Yontū (biri azalırken diğeri artıyorsa) madde güclüg o'a yaklastika zorlaşır. Nasıl hesaplanır? co,1] aralığı 0.40 o.so en ideal 050 0.60 Jorte lok güclük = PJ = D > doğru cevap verenler N →sınava girenler madde gecerlik "Eatsayısı madde Ayırıcılık indetest (-1, 1] arasında yer alır. 0,40 - 11 minimum 0.30'4 sağlamall J = U.DA.D mükemmel ayirici -1,0,20 testten sıkarılmalı 24 2 madde varyansı ve standart sapması SJ Temel gore uforklamayı üst grup-altgrup düzeltilmeli) →Sınava girenlerin sagist madde varyansı 0.25 madde kolaylaştıkca ya da zortastikca o'a yakları. Standart sapmass 0.50 * gacluğa 0.50 ise ThisT de en yüksek CamScanner ile tarandi