İndir
Google Play
30.07.2024
2
0
Paylaş
Kaydet
Kayıt Ol
Tüm belgeleri görebilirsin
Milyonlarca öğrenciye katıl
Notlarını Yükselt
Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun
Kayıt Ol
Tüm belgeleri görebilirsin
Milyonlarca öğrenciye katıl
Notlarını Yükselt
Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun
Kayıt Ol
Tüm belgeleri görebilirsin
Milyonlarca öğrenciye katıl
Notlarını Yükselt
Kaydolduğunda Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursun
B ISPAT ha a H ८ A (ABC) = a.ha 04r. 2 B ha H ACABC)= ACBCDE) = IBCL. ICDI 2 2 = D ८ A Köşesinden BC Kenarına parolel, B ve C noktalarından BC Kenarına dik doğru porcalam Gizerek BCDE dikdörtg oluşturalım. Dikdörtgen alam ardusık iki kenarın corpinudur. (Aksiyoms BCDE dörtgeninin alam BHAE ve HCDA dikdörtgenlerinin alenler toplamına eşit. BHA ile AEB ve AHC ile COA üagenwi es; A(BHA) = A(AEB) re A(AHC) = ACCDA)'de. IBCI. IAHI olur. (IAHI = IDCI) 2 SINÜSLÜ ALAN TEOREM B A A a | A(ABC) = 1 . b. c. sinA = 1. a.c. sin³ = 1. a.b.sinc 솢. ISPAT A ABC üçgeninde B kenarına ait ha yüksekliğini Gizelim. B hb b ABH dik üçgerinde sin A = hb dir. h₂ = sint.c our. A = ALABC) C = b. hb olduğu için. A(ABC) = b. SinA.c dir. ८ a 2 2 "Diğer Kenorlordon da formüller aynı şekilde elde ediliise ispat tamamlour. (QED) HERON FORMÜLÜ İLE ALAN A (u= a+b+c) ACABC) = √u. (u-a). (u-b). (u-c) dir. B iSPATI C C A b C a b h ABD ve ADC üngenlerinde Pisagor Teoremini uygularsak, c² = h² + x²....(^) b² = h² + a² - 2ax+x²... (2) 2. eşitlikteki h² + x² yerine c² yazıp x'i uckelim. b² = c² +0² - 2ax 2ax = a² +c²-b² B X a D с a-x bulunan x değeri x = 0²+c²-6² 2a n² = c² - ( a² + c² = b²) ² 29 1. eşitlikte yerine yazmır. h = 29 = (C- (0² +(32-b³). (c + (0² + C²-b³) = (1)² - (a-c)²) ((a+c)²-b²) 'den 2a 2a 2a h = (b+c-a) (b+a-c). (a+c-b) (a+c+b)` dur. üagerin alar bogenHsınder; 29 2a A (ABC) =a.h 2 = a. V (b+c-a) (b+a-c). (a+c-b) (a+c+b)' 29 2 29 bulunur. u =...
Ortalama Uygulama Puanı
Öğrenci Knowunity kullanıyor
Eğitim uygulamaları tablosunda 11 ülkede
Öğrenci ders notlarını yükledi
iOS Kullanıcısı
Stefan S, iOS Kullanıcısı
S., iOS Kullanıcısı
a+b+c dersek A (ABC) = a (24-2a) (24-2c) (2u-2b).2u 20 u. (u-a). (u-b). (u-c) 2 ÖRNEK ÖDEV × F 4 5 S₁ E 52 S₁ B b c 3 ÖRNEK ÖDEV B C = 7 5-6 2 elde edilir. S₁ = ACAFE) = ACCDE) ise, 18F1 = x = " ALBCEF) = S₂ old. ACABC) = A (FBD) = S₁+S₂ ... (1) Simli Alon Teoreminder A(ABC) = 1. 6. (x+4). Sin B ALFBD) = 1.x. 9. sin B 1. esitlikten dolays ff. 6. (x+h). sight = 4. x. 9. sighs den 2 6. (x+4) = x. 9 6x+24=9x 3x=24 x=8 dir Tarah bölgenin alonım bulunuz. ABD üçgerinde BD Kenamna ait yükseklik çizilir. üagerin alan formülünder A (ABD) = IAH1.6 C a = b H D 2 (1) 2 ACADC) = 1 = 1AHI 2 = |AH|..(2) 2 u = a+b+c = 18 = 9 olur. 2 Heron Alar Formülünder A(ABD) = √u. (u-a) (u-b) (u-c) A (ABD) = √9. (9-6). (9-5). (9-7) = √9.3.4.2 = 6√6 our. 1 eşitliğinden p16 = 1AH1.16 | AHI = 216, 2 esitliğinden ALADC) = 26 bulunur. 2